«راهبندان» اثر میلاد عرفان‌پور
«راهبندان» اثر میلاد عرفان‌پور
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۱۷

«میلاد عرفان‌پور» شاعر جوان و فعال ایرانی است که سرودن شعر را تحت تاثیر اشعاری که مادربزرگش در کودکی برایش می‌خواند، آغاز کرد. از جمله آثار این شاعر جوان می‌توان به مجموعه رباعی‌های «از شرم برادرم»، «پاییز بهاری است که عاشق شده»، «پادشهر»، «جشن فراموشی‌ها» و... اشاره نمود. او توانسته جوایز بسیاری از جمله سرو زرین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، جایزه ادبی قیصر امین پور، جایزه ادبی باباطاهر و... را کسب کند.
عرفان‌پور همچنین تجربه‌ی ترانه سرایی را نیز در کارنامه کاری خود گنجانده است. نام میلاد عرفان‌پور به‌عنوان ترانه‌سرا در کنار خوانندگان مطرحی همچون علیرضا افتخاری، نیما مسیحا، اشکان کمانگری، حجت اشرف‌زاده و... دیده می‌شود.
«راهبندان» مجموعه شعری از عرفان‌پور است که نخستین بار در سال 1396 به چاپ رسید. مجموعه‌ای ارزشمند که با قلم زیبای او می‌تواند به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار نموده و احساسات نابی را در او به وجود آورد.
این مجموعه همچون سایر آثار عرفان‌پور، نگاه عمیق و پرمعنایی به اعتقادات دینی و مذهبی نشان داده است. گوشه چشم زیبایی به ادعیه مذهبی و اعتقادات شیعه، جذابیت اشعار او را دوچندان می‌کند: 

چون رود زلال تربیت شد دل من
بی‌تاب وصال تربیت شد دل من
سرمایه‌‌ او فقط غمت بود حسین
با رزق حلال تربیت شد دل من

نکته ی دیگری که دراشعار عرفان پور به طور برجسته دیده می‌شود، اشاره به مسائل روزمره‌ی اجتماعی و زندگی انسان معاصر است؛ او به زندگی در جامعه‌ی امروزی بی‌تفاوت نبوده و توجه به آن‌ها نیز در این اشعار قابل مشاهده است: 

تنها و غریب مانده انسان در شهر
سنگین شده سایه‌ رفیقان در شهر
محتاج درنگیم در این کثرت رنگ
این است دلیل راهبندان درشهر

مسائل دیگری همچون عشق، مرگ و... نیز از جمله مواردی هستند که عرفان‌پور در اشعار خویش بدان‌ها پرداخته که مطالعه‌ی آنها سرشار از لحظات زیبا است.
تجربه‌ی اشعار این شاعر جوان را به دوستداران شعر فارسی پیشنهاد می‌کنیم. گفتنی است اثر پیش رو به همت نشر «شهرستان ادب» به چاپ رسیده است.
برای تهیه این اثر و همچنین سایر آثار عرفان‌پور می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید. 

رباعی دیگری از این مجموعه را تقدیم نگاهتان می‌کنیم:

دنیاست قعودی که قیامش مرگ است
دنیاست نمازی که سلامش مرگ است
تنها نفسی مجال بوییدن ماست
از آن گلِ کم‌یاب که نامش مرگ است

لینک خرید کتاب: راهبندان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین