«راستی چرا؟» اثر پابلو نرودا
«راستی چرا؟» اثر پابلو نرودا
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۱۵

«پابلو نرودا» با نام اصلی «ریکاردو الیسر نفتالی ریس باسوآلتو» شاعر و سیاستمدار اهل اسپانیا بود که نام او در میان برندگان جایزه نوبل ادبیات نیز به چشم می‌خورد.
او بیشتر در قالب «سونت» شعر می‌سرود، قالبی که دارای 14 مصرع است و در مقایسه با ادبیات فارسی شباهت‌های بسیاری با قالب شعری غزل دارد و در میان مضامین آن، بیش از هرچیز، موضوعاتی همچون عشق، ستایش معشوق، احساسات فردی و مسائل اخلاقی به چشم می‌خورند. 
از آثار ترجمه شده‌ی او به زبان فارسی می‌توان از «بلندی‌های ماچوپیچو»، «یکصد غزلواره عاشقانه»، «هوا را از من بگیر خنده‌ات را نه»، «جهان در بوسه‌های ما زاده می‌شود» و.. اشاره نمود.
مجموعه شعر «راستی چرا؟» شامل 72 قطعه شعر کوتاه است که توسط این شاعر سروده شده‌اند. این مجموعه به همت «احمد پوری» ترجمه شده و توسط نشر «چشمه» به چاپ رسیده است.
او در این مجموعه و در طی اشعار خود پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که می‌تواند مخاطب را برای مدتی طولانی به تفکری عمیق فرو ببرد. سوال‌هایی که ذهن مخاطب را درباره زندگی و عشق و هستی به چالش می‌کشند که شاید تاکنون کمتر به آن‌ها اندیشیده باشد... بسیاری از این پرسش‌ها بی‌پاسخ خواهند ماند و ذهن ما را درباره کلیشه‌های اطرافمان بیدار خواهد نمود.
عنوان این کتاب، عنوانیبرای «دفتر پرسش‌ها» است که توسط مترجم انتخاب شده است.
اگر علاقه‌مند به شعر معاصر هستید، این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای تهیه این اثر و همچنین سایر آثار نشر چشمه می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.
شعری کوتاه از این مجموعه را تقدیم نگاهتان می‌کنیم:

کجاست کودکی که بودم؟
هنوز در درونم است، یا ترکم کرده است؟
می‌داند هرگز دوستش نداشتم، 
و او هم هیچ‌وقت دوستم نداشت؟ 
چرا این همه وقت صرف می‌کنیم. 
که بزرگ شویم، 
تا از هم جدا شویم؟ 
وقتی کودکی‌ام مرد، 
چرا هر دو نمردیم؟

لینک خرید کتاب: راستی چرا؟

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین