«دوستش داشتم» اثر آنا گاوالدا
«دوستش داشتم» اثر آنا گاوالدا
منتشر شده در ۱۴۰۰/۴/۸

کتاب «دوستش داشتم»‌ اثر معروف و محبوب آنا گاوالدا، رمانی است درباره‌ی جدایی و باور به این‌ که زندگی هیچکس با جدایی به پایان نمی‌رسد. این اثر را ناهید فروغان ترجمه و نشر ماهی چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 
«دوستش داشتم» ماجرای زندگی زنی به نام کلوئه است که همسرش آدرین را عاشقانه دوست دارد. زنی که به خانواده‌اش عشق می‌ورزید اما همسرش او و فرزندانش را ترک کرد تا با معشوق جدیدش زندگی کند. کلوئه سرخورده و اندوهگین به خانه والدین آدرین در خارج از شهر می‌رود. پی‌یر، پدر آدرین،‌ مردی خشک و کم‌صحبت است اما با شنیدن این ماجرا با کلوئه همدلی می‌کند. پی‌یر گفتگویی طولانی و صمیمانه را با کلوئه آغاز می‌کند و در آن از راز عاشق شدن خود و اشتباهاتی که در این مسیر مرتکب شده صحبت می‌کند و سعی می‌کند کلوئه را آرام کند. این کتاب عمدتا از همین گفتگوی طولانی،‌ صمیمانه و رازآلود تشکیل شده است که به حل بحران کلوئه کمک می‌کند. 
بخش‌هایی از این رمان را باهم می‌خوانیم: 

«درست وقتی که فکر می کنیم جای پایمان محکم است، تازه افتاده‌ایم توی تله. آن وقت است که تصمیم‌هایی می‌گیریم، تعهداتی می‌دهیم، خطرهایی را می‌پذیریم، وام می‌گیریم، خانه می‌خریم، بچه دار می‌شویم، اتاق بچه‌ها را صورتی می‌کنیم و شب ها بغل هم می‌خوابیم. تعجب می‌کنیم از این...چی می‌ گویند؟ از این تفاهم. بله، وقتی خوشبخت بودیم، این کلمه را به کار می‌بردیم. حتی  وقتی دیگر مثل قبل خوشبخت نبودیم هم آن را به کار می‌بردیم...»
«حواست هست؟ زندگی، حتی وقتی انکارش می کنی، حتی وقتی به آن بی اعتنایی، حتی وقتی از قبولش سر باز میزنی، از تو قوی تر است. از همه چیز قوی تر است. آدم ها از اردوگاه های اجباری برگشتند و دوباره زاد و ولد کردند. مردان و زنانی که شکنجه شده بودند.مرگ نزدیکان و خاکستر شدن خان و مانشان را دیده بودند، دوباره دنبال اتوبوس دویدند، دوباره درباره هوا حرف زدند ودخترهایشان را شوهر دادند. باورکردنی نیست. اما همین است دیگر. زندگی از هر چیزی نیرومند تر است...»

لینک خرید کتاب: دوستش داشتم

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین