«دنیای قشنگ نو» اثر آلدوس هاکسلی
«دنیای قشنگ نو» اثر آلدوس هاکسلی
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۲۸

آلدوس هاکسلی، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و داستان‌نویس مطرح انگلیسی است که داستان علمی- تخیلی «دنیای قشنگ نو» از آثار برجسته اوست که واکنشی به صنعت ‌گرایی دیوانه‌‏وار انسان امروز است. این کتاب که یک دیس‌توپیا محسوب می‌شود تا کنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است،‌ مانند جایزه‌ی آکادمی هنر و ادبیات آمریکا سال 1959.«دنیای قشنگ نو» را سعید حمیدیان ترجمه کرده و انتشارات نیلوفر آن را چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.
این رمان وضعیت سال ۲۵۴۰ لندن را توصیف می‌کند. آرمانشهری که در آن انسان‌ها با کمک مهندسی ژنتیک با ویژگی‌های از پیش تعیین شده، متولد می‌شوند. در این جهان داشتن پدر و مادر نه تنها منسوخ شده است؛ بلکه عجیب و قبیح شناخته می‌شود. با تشکیل حکومت جهانی، نظام اخلاقی جامعه به کلی تغییر کرده و  جنگ و فقر از بین رفته‌اند. به نظر می‌رسد تمام افراد در امکانات و آزادی فراوان از زندگی لذت می‌برند اما تنها شخصی به نام برنارد مارکس دچار پریشانی و آشفتگی خاصی است و تلاش می‌کند از این اجتماع خارج شود...

بخشی از این کتاب را با هم مرور می‌کنیم: 
«برنارد: لنینا تو دلت نمی‌خواد آزاد باشی؟
لنینا: منظورت رو نمی‌فهمم. من که آزادم. آزادم در اینکه بهترین کیف و گذران ها رو بکنم. امروزه روز همه خوشبختند.
برنارد خندید: امروزه روز همه خوشبختند. ما اینو از سن پنج سالگی به خورد بچه ها میدیم. اما لنینا، دلت نمی‌خواست آزاد بودی که به یه طریق دیگه خوشبخت باشی؟ مثلاً به طریقه خاص خودت، و نه به روش همه افراد دیگه؟
لنینا تکرار کرد: منظورت رو نمی‌فهمم.» 

لینک خرید کتاب: دنیای قشنگ نو 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین