«دمیان» اثر هرمان هسه
«دمیان» اثر هرمان هسه
منتشر شده در ۱۳۹۹/۴/۲۸

«دمیان» شاهکاری از نویسنده مشهور آلمانی «هرمان هسه» است که فراز و نشیب‌های زندگی خود را نیز به نوعی در آثار خویش در قالب داستان نشان داده است.
هسه در دو اثر مشهور خود با نام‌های «دمیان» و «گرگ بیابان» در سخت‌ترین شرایط روحی خود قرار داشته و در این دوران تحت تاثیر «یونگ» آثار جالب توجهی را به تحریر نشانده است. 
«دمیان» داستان جوانی «امیل سینکلر» است و روایت‌گر زندگی نوجوانی است که در زندگی دغدغه‌ای متفاوت با سایر هم‌سن و سالان خود دارد. او در تکاپوی شناخت خویشتن و طی مسیری است که آشنا شدن با شخصی به نام «ماکس دمیان» او را به هدف خود نزدیک‌تر می‌کند. آشنایی او با دمیان در یکی از تاریک‌ترین دوران کودکی‌اش، او را وارد راهی می‌کند که دنیای اطراف را به گونه‌ای دیگر به او می‌شناساند.
از نکات جالب توجه آثار هسه، ارادت او به فلاسفه آلمانی همچون نیچه و یونگ است. ترکیب این تفکرات و شرایط سخت زندگی او در بحبوحه جنگ جهانی اول، منجر به آن شد تا هسه تا مدت‌ها به عنوان یک نویسنده خائن مطرود واقع شود؛ اما اکنون پس از گذشت چندین دهه، آثار او شاهکارهایی در ادبیات فاخر آلمان محسوب می‌شوند.
این اثر توسط نشر «افق» به چاپ رسیده و هم‌اکنون در سایت فروش آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. 

با هم بخشی از این اثر را مرور میکنیم:
این دم مهم‌ترین و ماناترین لحظه بود؛ نخستین تَرَک در قداست پدر، نخستین شکاف بر ستونی که بر آن زندگی کودکی‌ام آرام و قرار داشت، ستونی که هر فرد پیش از آنکه به خودش بدل شود، می‌بایست ویرانش می‌کرد. از چنین تجربه‌هایی که به دیده‌ی هیچ‌کس نمی‌آید، خطوط درونی و اساسی سرنوشت ما شکل می‌گیرد. چنین ترک و شکافی باز هم فزونی می‌یابد، درمان می‌شود و از یاد می‌رود، اما در مخفی‌ترین خزانه‌های دل زنده می‌ماند و خونریزی‌اش ادامه می‌یابد...

لینک خرید: دمیان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین