«دزیره» اثر آن ماری سلینکو
«دزیره» اثر آن ماری سلینکو
منتشر شده در ۱۳۹۹/۵/۳۰

«دزیره» رمانی جهانی و مشهور به نویسندگی «آن ماری سلینکو» اهل اتریش است که در سرتاسر دنیا به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده است. این اثر همچنین مورد اقتباس هنرمندان در دنیای سینما نیز قرار گرفته است.
داستان روایت همسر کارل چهاردهم «دزیره کلاری» است که داستان زندگی خود را شرح میدهد. 
این داستان‌ها از میان یادداشت‌های روزانه‌ی او پیدا شده و به نگارش در آمده‌اند. این روایت در بستر انقلاب فرانسه و نیمه دوم قرن هجدهم به وقوع می‌پیوندد.
دزیره دختر یک تاجر فرانسوی و موفق و از انقلابیون فرانسه بود. خواهر او با برادر ناپلئون بناپارت ازدواج کرد و چندی بعد او نیز دل به ناپلئون سپرد و این زمانی اتفاق افتاد که ناپلئون هنوز جوانی سرباز بود. آنها در سال 1794 با هم ازدواج کردند اما سرنوشت جور دیگری رقم خورد تا آنکه ناپلئون  به پاریس رفت و با دختر دیگری ازدواج کرد...
دزیره رمانی تاریخی است که روایت عشق میان او و ناپلئون می‌تواند در عین لذت‌بخش بودن، بسیار آموزنده باشد. آن ماری سلینکو با زیبایی هرچه تمام‌تر به بیان و نگارش این عشق و اتفاقات پس از آن پرداخته است. 
این کتاب را به دوستداران عاشقانه‌های کلاسیک و مشهور توصیه می‌کنیم. برای تهیه این اثر که به همت نشر افق در قالبی زیبا و در دوجلد منتشر شده است، می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

با هم بریده ای از این عاشقانه را مرور می‌کنیم:

نه تنها مردانی که حکم اعدام امضا می‌نمايند و يا آنهايی که توپ‌های سنگين برای شکست ملت‌ها به کار می‌برند و تاريخ جهان را بنا می‌کنند، بلکه گمان می‌کنم اشخاص ديگر و آنهايی که سر خود را باخته و يا تيرباران شده‌اند بنيان تاريخ جهان را ريخته‌اند. و هر مرد و زنی که زنده است اميد دارد، عشق می‌ورزد و می‌ميرد تاريخ جهان را بوجود می‌آورد.

لینک خرید کتاب: دزیره

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین