«دختر پرتقال» اثر یاستین گوردر
«دختر پرتقال» اثر یاستین گوردر
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۱۷

کمتر انسان اهل مطالعه‌ای وجود دارد که حداقل یکی از آثار بسیار ارزشمند «یاستین گوردر» را نخوانده باشد. 
نویسنده‌ی اهل نروژ که تبحر او، آموزش فلسفه و مفاهیم فلسفی با زبان و قلمی ساده در قالب داستان است؛ که مهم‌ترین و مشهورترین اثر او در این زمینه، کتاب «دنیای سوفی» است.
از سایر آثار این نویسنده می‌توانیم از «راز فال ورق»، «دختر پرتقال»، «سلام کسی اینجا نیست» و... نام ببریم. 
«دختر پرتقال» یکی از آثار شگفت‌انگیز و زیبای این نویسنده است که نخستین بار در سال 2003 منتشر شد و در سال 1387 با ترجمه بسیار روان و زیبای «مهرداد بازیاری» توسط نشر هرمس در ایران به چاپ رسید.
داستان «دختر پرتقال» روایت‌گر زندگی پسری پانزده ساله است که در سنین کودکی خود، پدرش را به علت بیماری صعب‌العلاجی از دست داده است. او به طور اتفاقی دست‌نوشته‌هایی از پدرش پیدا می‌کند که نقطه عطفی  در زندگی او رقم زده و نگرش او را نسبت به زندگی دگرگون می‌کند.
این دست‌نوشته‌ها شامل ماجرای آشنایی پدر با دختری در سنین جوانی‌اش است که آن را به زیبایی توصیف نموده؛ این نامه‌ها و همچنین زندگی این پدر و پسر که در دو زمان متفاوت اتفاق می‌افتند، یک گفتگوی فلسفی بسیار زیبا میان آن دو ایجاد می‌کند...
مطالعه این کتاب بسیار جذاب را به دوستداران داستان‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم. اگر پیش از این به کتاب «دنیای سوفی» و سایر آثار یاستین گوردر علاقه داشته‌اید، داستان «دختر پرتقال» نیز می‌تواند یکی از زیباترین تجربه‌های کتابخوانی شما را در ذهن‌تان ثبت کند.
برای تهیه این کتاب می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این داستان را باهم می‌خوانیم:

«زمانی را تصور کن که تازه همه‌چیز به وجود آمده بود و تو در آستانه‌ حیات بودی و حق انتخاب داشتی؛ می‌توانستی برای یک‌بار به دنیا بیایی، اما نمی‌دانستی که چه‌وقت باید زندگی‌ات را شروع کنی؟ چگونه و چه مدت؟ فرض‌کن فقط همین را می‌دانستی که اگر تصمیم می‌گرفتی به این دنیا بیایی، زمانی این اتفاق می‌افتاد که وقتش رسیده بود. این را هم می‌دانستی که وقتی زمان یک دور بچرخد، باید دوباره زمان و هرچه در آن است را ترک کنی و شاید برایت ناخوشایند باشد؛ زیرا برای بسیاری از انسان‌ها این افسانه آن‌قدر دل‌پذیر است که وقتی به ترک‌کردنش فکر می‌کنند، اشک در چشمان‌شان حلقه می‌زند...»

لینک خرید کتاب: دختر پرتقال

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین