«خرده عادت‌ها» اثر جیمز کلیر
«خرده عادت‌ها» اثر جیمز کلیر
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۴

همه‌ی ما عاداتی داریم که زندگی و مسیر نزدیک شدن به اهدافمان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. عاداتی که از نحوه‌ی تغذیه گرفته تا شیوه‌ی استراحت و کار کردن و... با یکدیگر آمیخته‌شده‌اند و با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که این عادات بخش مهمی از زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهند. چه‌بسا که با ترک گوشه‌ای از این عادات بتوانیم راحت‌تر و سریع‌تر و با دغدغه‌ها و حاشیه‌های ذهنی کمتری به اهداف و رؤیاهایمان دست‌یابیم...
«جیمز کلیر» نویسنده اهل آمریکا، در کتاب مشهور خود به نام «خرده عادت‌ها» که با عنوان «عادت‌های اتمی» نیز شناخته می‌شود، راهکارهای ترک این عادت‌های ریزودرشت و همچنین خو گرفتن به عادت‌های مثبت را به ما آموخته است. 
او عقیده دارد ترک این عادت‌ها کار آسانی نیست و برای همین است که هرگاه خودمان سعی بر ترک این عادت‌ها داریم و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، پس از مدت کوتاهی بازهم به زندگی قبلی خود بازمی‌گردیم و این چرخه‌ی باطل دائماً در طول زندگی‌مان تکرار می‌شود. اما کلیر عقیده دارد انگیزه و قدرت ترک این عادت‌ها در بسیاری از انسان‌ها وجود دارد و مخاطب این کتاب، همین افراد هستند. 
او محتوای این کتاب ارزشمند را با بررسی یکی از اتفاقات مشابه در زندگی خودش آغاز می‌کند؛ زمانی که در طول دوران تحصیلش در مدرسه، علاقه‌مند به بیس بال بود اما بروز حادثه‌ای منجر به آن شد تا ناخواسته این علاقه را مدتی کنار بگذارد و پس از مدتی دوباره راه موفقیت را در زندگی‌اش باز کند...
اگر شما هم از این عادت‌ها در زندگی دارید و دوست دارید برنامه‌ریزی برای ترک آن‌ها داشته باشید، مطالعه‌ی این اثر را از دست ندهید. گفتنی است این اثر به همت «زهرا صادقی» ترجمه و توسط نشر میلکان منتشر شده است. 
برای دست‌یابی آسان‌تر به این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این اثر را باهم می‌خوانیم:
«به‌آسانی می‌توان اهمیت یک لحظه‌ی تعیین‌کننده را بیش‌ازاندازه برجسته کرد و ارزش ایجاد پیشرفت‌های کوچک در کارهای روزمره را نادیده گرفت. شما اغلب خودتان را متقاعد می‌کنید که دستاوردهای بزرگ به اقدامات بزرگ نیاز دارند. برای کاهش وزن، راه‌اندازی کسب‌وکار، نوشتن کتاب، پیروزی در مسابقه یا دستیابی به هر هدفی، چنان فشاری به خودتان می‌آورید که زمین زیرپای‌تان به لرزه دربیاید و به چنان پیشرفتی برسید که همه از آن حرف بزنند. پیشرفت یک‌درصدی قابل‌توجه نیست و گاهی حتی اصلاً به چشم نمی‌آید؛ اما می‌تواند بسیار مؤثر باشد، به‌خصوص در بلندمدت. تأثیر پیشرفت‌های کوچک در بلندمدت شگفت‌آور است. درحقیقت، می‌توان چنین گفت: اگر در هر روزِ یک سال یک درصد بهتر شوید، درنهایت سی‌وهفت برابر بهتر از قبل خواهید بود. از‌سوی‌دیگر، اگر هر روزِ یک سال را یک درصد بدتر شوید، تقریباً تا صفر نزول کرده‌اید؛ بنابراین پیروزی یا موفقیتی ناچیز به موفقیتی بزرگ منجر می‌شود.»

لینک خرید کتاب: خرده عادت‌ها

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین