«تریستانو می میرد» اثر آنتونیو تابوکی
«تریستانو می میرد» اثر آنتونیو تابوکی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۱۲

«آنتونیو تابوکی» نویسنده ایتالیایی است که روحیاتی جنگنده در راستای اعتقادات خود داشته است. او یکی از مخالفان سرسخت فاشیسم بود و در این راه رسالت خود را به عنوان یک نویسنده به خوبی به ثمر رساند.
«تریستانو می‌میرد» اثر زیبا و پرطرفدار او است که در سال 2004 منتشر شد و چند سال بعد در ایران به همت «قلی خیاط» ترجمه شد و به چاپ رسید.
داستان روایت‌گر زندگی قهرمانی است که اکنون در بستر مرگ به سر می‌برد. او با بیماری قانقاریا دست و پنجه نرم می‌کند و بدنش به مرور زمان در حال از بین رفتن است. او شاعری را در کنار خود خوابانده تا داستان زندگی‌اش را برای او روایت کند. 
شیوه‌ی روایت داستان، نسبتا جدید است. روایت‌های کوتاهی که تکه‌تکه نقل شده و در جایی دیگر به هم پیوند می‌خورند. و این شیوه‌ی روایت به خوبی خواننده را با حال و هوای قهرمان داستان آشنا می‌کند. چرا که نزدیکی این قهرمان به مرگ، اجازه‌ی روایتی منسجم از زندگی را به او نمی‌دهد و همین مهم، منجر به همذات پنداری مخاطب با این قهرمان می‌شود. 
تجربه‌ی این داستان زیبا را به دوستداران رمان‌های خارجی توصیه می‌کنیم. گفتنی است این اثر به همت نشر نگاه به چاپ رسیده و هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
با هم بریده‌ای از این داستان را می‌خوانیم:
«اوه رزاموند‌ا ‌! رزاموندا ‌! چه شب زیبای فراموش‌ناکردنی‌! چه خوش‌بختی بی‌نظیری‌! انگار فرشته‌ی ظریف مهربانی با هزار قلب و هزار نور و هزار صدا تدارکش دیده بود. آه رزاموندا‌ ! تو اگر نگاهی بر من بیاندازی، من دیگر مقاومت توانست نخواهم کرد، دیگر مقاومت توانست نخواهم کرد… رزاموندای من، رزاموندای من، تمام هستی من، تمام زندگی من، تمام و تک‌تک نفس‌های من ارزانی عشق تو… خوشت می‌آید‌؟ زمان جوانی‌های من بود، وقتی رزاموندا تریستانو را نگاه می‌کرد، و هر چه رزاموندا تریستانو را بیشتر نگاه می‌کرد، رزاموندا بیشتر زیبا می‌شد...»

لینک خرید کتاب: تریستانو می‌میرد

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین