«بینوایان» اثر ویکتور هوگو
«بینوایان» اثر ویکتور هوگو
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۱۵

«بینوایان» اثر مشهور ویکتور هوگو، نویسنده و شاعر فرانسوی است که ۱۷ سال برای نوشتن آن وقت گذاشته است. شاید به همین دلیل است که این رمان پرمحتوا و منسجم نه تنها هرگز برای خوانندگان کهنه نشده است،‌ بلکه واقعیت آن را در تمام ادوار تاریخ و در هرکجای جهان می‌توان دید. از روی این اثر بی‌نظیر، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها و تئاترهای بسیار بسیار زیادی ساخته و اجرا شده است. این شاهکار را نسرین تولایی و ناهید ملکوتی ترجمه کرده‌اند و نشر نگاه آن را چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید که ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.
«بینوایان» فرانسه‌ی قرن ۱۹ را از تمام دیدگاه های عاشقانه، سیاسی، اجتماعی، قانونی و فرهنگی به تصویر می کشد،‌ اما بی‌ عدالتی‌های اجتماعی و فقر و فلاکت مهم‌ترین موضوع این کتاب است. ویکتور هوگو درباره «بینوایان» گفته ‌است: «من این کتاب را برای همۀ آزادی‌خواهان جهان نوشته‌ام.»
داستان از زبان سوم شخص مفرد بیان می‌شود و حول محور شخصیتی به ژان والژان است که 5 سال را برای دزدیدن یک نان برای خواهر و خانواده اش و 14 سال به دلیل فرار های متعدد از زندان در حبس گذرانده است. او پس از ۱۹ سال به روستای خود باز می‌گردد و در مهمانخانه‌ای ساکن می‌شود. کوزت، دخترک مظلومی است که در این مهمانخانه کار می‌کند و از رفتارهای ظالمانه‌ی خانواده‌ی تناردیه را تحمل می‌کند. ژان والژان تصمیم می‌گیرد سرپرستی او را قبول کند و به این رنج پایان دهد. ژان والژان از کوزت نگهداری می‌کند و ازدواج او را ترتیب می‌دهد و در پایان عمر خود، کوزت را از داستان زندگی و نام مادر واقعی خود آگاه می‌کند.
«بینوایان» از رمان‌هایی است که با هر بار خواندن آن، نگاه و دریافت تازه‎ای برای خواننده پدید می‌آید و هر بار نیز احساسات مخاطب برانگیخته می‌شود، به طوری که ترس و اندوه کوزت را در کنار ترحم و دلسوزی ژان والژان می‎توان لمس کرد. 

لینک خرید کتاب: بینوایان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین