«بچه‌های محله» اثر هیوا قادر
«بچه‌های محله» اثر هیوا قادر
منتشر شده در ۱۳۹۹/۵/۷

«هیوا قادر» نویسنده و شاعر مشهور اهل کردستان عراق است که تاکنون آثار شگفت‌انگیز بسیاری خلق کرده است.
او بیست سال از عمر پربار و تاثیرگذار خود را به‌عنوان پناهنده در سوئد زندگی کرد و داستان‌ها و اشعار بسیاری را نیز از زبان سوئدی به زبان کردی ترجمه کرد.
هم‌اکنون یکی از داستان‌های بسیار زیبای او به زبان فارسی و به دست «بابک صحرانورد» ترجمه شده و به همت نشر «نگاه» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
داستان «بچه‌های محله» روایت‌گر پدر و دختری است که سالیان سال از دیدار یکدیگر محروم بوده‌اند. پس از سال‌ها دیدارشان میسر می‌شود؛ اما دختر پیش از این دیدار شرطی برای پدر می‌گذارد و آن شرط، نگارش کتابی توسط پدر است.
در روند نگارش این کتاب، شخصیت‌های بسیاری به داستان راه پیدا می‌کنند و تجربه‌های ناب و به‌یاد ماندنی را برای خواننده رقم می‌زنند. 
این اثر از تازه‌های نشر نگاه بوده و برای تهیه آن می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

باهم بخشی از داستان را مرور می‌کنیم:
«سیسیلیا قبل از ورود به کتاب‏فروشی بزرگ مرکز شهر که به «کتاب‏فروشی آکادمی» مشهور بود، روبه‏‌رو‌ی آینۀ قدی قسمت ورودی ایستاد و برای مدت کوتاهی در آن به خود خیره شد. انگار برای اولین‏بار بود خود را به چنین سر و شکل زیبایی می‏دید. امروز قرار بود بعد از بیست‏وپنج سال برای نخستین بار با پدرش ملاقات کند. سیسیلیا به آن دو قطره خون شُره‏کردۀ زیر چشمش خیره‏ شد که با قلم‏موی قرمز آن را کشیده بود و از زیر چشم‏های آبی و مداد کشیده‏اش پایین لغزیده بودند. یلک نازک و کوچکش را بر روی سینه‏هایش مرتب کرد که از زیر پیراهن شیفونی سیاهش پیدا بود. دستی به کمربند تیردانیکمرش کشید. روبه‏روی آینه لب‏های سیاهش را کمی به هم مالید. برای آخرین‏بار هم نگاهی به پوتین‏های سیاهش انداخت؛ دستی به جوراب‏های مشبکی به‏عمد پاره و سیاهش کشید که مینی‏ژوب مشکیِ کوتاهی روی آن پوشیده بود.
وقتی سیسیلیا داخل شد، از آن‏سوی در عکس بزرگی از گوستاو را دید که از سقف آویزان شده بود و در زیر عکس اسم گوستاو لونگویست و رمان «بچه‏های محله» به چشمش خورد. در آن‏سوی کتاب‏فروشی، جمعیت انبوهی از خوانندگان کتاب در صفی طویل به انتظار امضا گرفتن از نویسنده‏ این رمان بودند...»

لینک خرید کتاب: بچه‌های محله

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین