«بانو گوزن» اثر مریم حسینیان
«بانو گوزن» اثر مریم حسینیان
منتشر شده در ۱۴۰۰/۳/۱۹

مریم حسینیان که پیشتر با کتاب «بهار برایم کاموا بیاور» تصویری از قدرت زن را نمایش داده بود، این بار در تجربه‌ای متفاوت، نقش اصلی داستان را به زنی قدرتمند داده است. داستان «بانو گوزن» ماجرای زنی است که در اولین قدم‌های ابراز کردن خود، با روزهای دشوار بارداری و تولد اولین فرزندش مواجه و دچار تعارضاتی می‌شود. این کتاب را نشر چشمه چاپ و منتشر کرده و از ویترین آنلاین نبض هنر قابل خریداری است. 
داستان «بانو گوزن» ماجرای زن متاهلی است که با وجود مخالفت همسرش تصمیم می‌گیرد زندگی کارمندی را رها کند و به هنری که دوست دارد بپردازد. در نخستین قدم‎های پیشرفت کار هنری خود متوجه می‌شود که باردار است و به خاطر شرایط خاص جنین ناچار به استراحت مطلق است. در این مدت و در این خلوت تنهایی، او به مرور گذشته سخت و زندگی زناشویی یکنواخت خود می‌پردازد. در خیالات خود سعی در از بین بردن کینه‌های قدیم دارد و گوزن نمادی از قدرتی است که در گذشته به آن نیاز داشته و اکنون با تصور آن سعی در حل تعارضات خود دارد. بخشی از این داستان را باهم می‌خوانیم:

«صدای بابا نمی‌آید. گوزن انگار دارد چیزی را فشار می‌دهد به دیوار. جست می‌زند و سرش را بالا می‌گیرد. پیکر خون‌آلود بابا به شاخ‌های گوزن گیر کرده است. گوزن بلند می‌شود و هیکل لاغر و خون‌آلود بابا را دور سرش می‌چرخاند و پرت می‌کند به تنها اتاق‌مان که من در آن پناه گرفته‌ام. خودم را سریع کنار می‌کشم. جنازه‌ی بابا محکم به در برخورد می‌کند و پرت می‌شود وسط اتاق. سایه‌ی گوزن را جلوِ در می‌بینم که در تاریک‌روشن اتاق نگاهم می‌کند. از برقِ چشم‌هایش می‌ترسم...»

لینک خرید کتاب: بانو گوزن

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین