«بانو و جوانی خویش» اثر ناهید طباطبایی
«بانو و جوانی خویش» اثر ناهید طباطبایی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۲۲

«ناهید طباطبایی» از نویسندگان بنام ایرانی است که تاکنون آثار بسیاری را خلق کرده است. از آثار او می‌توان به «حضور آبی مینا»، «چهل‌سالگی»، «سور شبانه»، «ستاره سینما» و... اشاره نمود. رمان چهل‌سالگی در سال 1388 توسط «علیرضا رئیسیان» مورد اقتباس قرار گرفت و مورد استقبال بسیاری واقع شد. از سایر داستان‌های او که مورد اقتباس قرارگرفته می‌توان به داستان بسیار زیبای «جامه‌دران» اشاره کرد.
طباطبایی دانش‌آموخته‌ی ادبیات دراماتیک و نمایشنامه‌نویسی است و اغلب با دیدی طنزگونه به روایت‌هایی درباره زنان می‌پردازد. 
«بانو و جوانی خویش» اثری از این نویسنده موفق است که شامل 6 داستان کوتاه است. «بختک»، «بانو و جوانی خویش»، «گمشده»، «زندانی کوچک»، «موسم گل»، «جوراب‌ها» عناوین داستان‌های این مجموعه هستند.
مضمون کلی این مجموعه داستان، برش‌هایی از زندگی زنانی است که پا به سن گذاشته‌اند و عمدتاً از زندگی خود رضایت چندانی ندارند و اکنون در سنین میان‌سالی مشغول به‌مرور اتفاقات و خاطرات زندگی خود هستند. 
آنچه در حین مطالعه‌ی آثار ناهید طباطبایی اتفاق می‌افتد، هم ذات پنداری عمیقی میان خواننده و شخصیت‌های داستان است و این مهم، مرهون قلم روان و شیوای این نویسنده است. 
اگر علاقه‌مند به داستان‌های کوتاه هستید، این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گفتنی است این اثر به همت نشر «چشمه» به چاپ رسیده و هم‌اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر قابل تهیه است.

بریده‌ای از این مجموعه داستان را باهم می‌خوانیم:
«بعدازظهر بود. گرما و نور همه‌چیز را به رخوت فرو برده بود. خانه، جانوری آجرین، لخت زیر آفتاب افتاده بود و پنجره‌ها، دهان‌های چندگانه‌ی آن به خمیازه باز بودند. هیچ صدایی نبود مگر صدای کولر همسایه و گه‌گداری قارقار کلاغ‌ها از میان سوزن‌های کاج. بانو با تن خواب‌آلود، به کنار پنجره آمد، خمیازه‌ای کشید، بدنش را کش داد و روی درگاهی نشست. برای چند لحظه به هیچ‌چیز فکر نکرد، ذهنش هنوز از خواب بیدار نشده بود.»

لینک خرید کتاب: بانو و جوانی خویش

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین