«باران برای تو می‌بارد» اثر یغما گلرویی
«باران برای تو می‌بارد» اثر یغما گلرویی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

«یغما گلرویی» شاعر و ترانه‌سرای بنام ایرانی است که در سال 1354 درارومیه متولد شد. زندگی حرفه‌ای او مملو از آثاری است که هر ایرانی با آن‌ها خاطره دارد. 
نخستین کار حرفه‌ای او در ترانه‌سرایی به همکاری‌اش با «امیر کریمی» خواننده ایرانی بازمی‌گردد و پس از آن همکاری با مرحوم ناصر عبداللهی بیش از گذشته شهرت او را رقم زد. 
برگزاری جلسات مداوم با ترانه‌سرایانی همچون نیلوفر لاری‌پور، مرحوم افشین یداللهی، افشین سیاهپوش، مهدی محتشم و... باعث تشکیل «خانه‌ی ترانه» شد که فعالیت‌های این گروه نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت کار حرفه‌ای گلرویی به شمار می‌آید.
همچنین او بالغ بر 30 اثر در زمینه شعر، ترانه، ترجمه و فیلم‌نامه‌نویسی منتشر کرده است که نخستین مجموعه شعر او در سال 1377 با عنوان «گفتم: بمان! نماند...» به همت نشر دارینوش به چاپ رسید.
«باران برای تو می‌بارد» اثری زیبا از گلرویی است که در سال 1388 به همت نشر نگاه به چاپ رسید. این مجموعه شامل اشعاری از این نویسنده است که در زمان‌های مختلفی از زندگی حرفه‌ای او سروده شده اند؛ اما فصل مشترک همه‌ی آنها، درون‌مایه‌ی عاشقانه‌ی آن‌هاست. او خود عقیده دارد که اشعار این کتاب برای او همچون آلبومی از عکس‌های قدیمی هستند که با ورق زدن و مرور آنها، احساسات او در سال‌های مختلف زندگی‌اش مرور می‌شوند؛ بخصوص آن زمان که گل سرخ و نامه برای عاشقان مفهومی عمیق و دست‌نیافتنی داشت...
اگر علاقه‌مند به مطالعه اشعار عاشقانه هستید، این مجموعه برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش و دلنشین خواهد بود. برای دسترسی آسان‌تر به این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

شعری از این مجموعه را تقدیم نگاهتان می‌کنیم:

این برگ‌های زرد
به خاطر پاییز نیست
که از شاخه می‌افتند
قرار است تو از این کوچه بگذری
و آن‌ها
پیشی می‌گیرند از یکدیگر
برای فرش کردن مسیرت...
گنجشک‌ها
از روی عادت نمی‌خوانند،
سرودی دسته‌جمعی را تمرین می‌کنند
برای خوش‌آمد گفتن
به تو...
باران برای تو می‌بارد
و رنگین‌کمان
-ایستاده بر پنجه‌ی پاهایش-
سرک کشیده از پس کوه
تا رسیدن تو را تماشا کند.
نسیم هم مدام
می‌رود و بازمی‌گردد
با رویای گذر از درز روسری
و دزدیدن عطر موهایت!
زمین و عقربه‌ی ساعت‌ها
برای تو می‌گردند
و من
به دور تو!‌

لینک خرید کتاب: باران برای تو می‌بارد

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین