«بادبادک‌باز» اثر خالد حسینی
«بادبادک‌باز» اثر خالد حسینی
منتشر شده در ۱۴۰۰/۵/۱۱

«بادبادک باز» از جمله آثاری است که پیوسته در حال تجدید چاپ است. اثری که بیشتر کتاب‌خوانان آن را مطالعه کرده‌اند، با آن بغض کرده‌اند و با آن گریسته‌اند.
نخستین نشر فارسی این کتاب در سال 1398 به همت نشر نیلوفر  در ایران اتفاق افتاد؛ اما پیش از آن،  این اثر مورد اقتباس‌های بسیاری توسط فیلم‌سازان داخلی و خارجی قرار گرفته است؛ چرا که داستان زیبا و تاثیرگذار آن هر هنرمندی را ترغیب می‌کند تا آن را به تصویر بکشد.
داستان بادبادک‌باز روایتگر دوستی و رفاقت میان دو پسر اهل افغانستان به نام‌های امیر و حسن است. امیر در سنین نوجوانی طی اتفاقی، به رفیق خود خیانتی می‌کند که تا سالیان سال عذاب آن بر وجدانش باقی می‌ماند و حتی در زیباترین لحظات زندگی‌اش نیز، ردپایی از این عذاب وجدان را احساس می‌کند. پس از حمله‌ی روس‌ها به افغانستان، اتفاقات تلخی در زندگی حسن و همسرش حادث می‌شود که امیر برای جبران خیانت خود، دست به اقداماتی می‌زند.
زیبایی این داستان، به تصویر کشیدن احساسات مختلف انسان‌هاست. گرچه داستان در بستر جنگ اتفاق می‌افتد، اما آثار کمرنگ‌تری از آن در روند داستان به چشم می‌خورد و بیشتر به انسان و احساسات قهرمانان داستان پرداخته شده است.
این رمان را به تمام دوست‌داران و اهالی کتاب پیشنهاد می‌کنیم. زیبایی این کتاب و تجربه‌ی لحظات ناب و پراحساس آن، در خاطر تمامی دوستداران کتاب باقی خواهد ماند.
این اثر هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس شما علاقه‌مندان عزیز قرار دارد.

با هم بریده ای از داستان را مطالعه می‌کنیم:

آیا اصلا داستان کسی به پایان خوش می‌انجامد؟ هر چه باشد، زندگی فیلم هندی نیست که همه چیز به خیرو خوشی تمام شود. افغان‌ها دوست دارند که بگویند زندگی میگذره بی‌اعتنا به آغاز و پایان، زندگی مثل کاروان پر گرد و خاک کوچ‌کنندگان آهسته آهسته پیش می‌رود...

لینک خرید کتاب: بادبادک باز

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین