«اگر گربه‌ها نبودند» اثر گنکی کاوامورا
«اگر گربه‌ها نبودند» اثر گنکی کاوامورا
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۳

«اگر گربه‌ها نبودند» اثری جذاب از نویسنده ژاپنی «گنکی کاوامورا» است که به تازگی به همت «گیتا گرکانی» به زبان فارسی ترجمه شده است.
این اثر به‌عنوان یک پدیده بین‌المللی شناخته می‌شود؛ چرا که در داستانی خاص، مفاهیم ساده‌ی زندگی که شاید بسیاری از ما فراموششان کرده‌ایم را یادآور می‌شود. این کتاب که به همت نشر «نگاه» به چاپ رسیده، در روزهای نخست به سرعت به مرحله تجدید چاپ رسید و بیش از قبل مورد توجه مخاطبان واقع شد.
داستان روایت‌گر زندگی یک پستچی است که با گربه‌اش زندگی می‌کند. او به طور ناگهانی متوجه می‌شود که زمان زیادی از زندگی او باقی نمانده است و در تکاپوی چگونه گذراندن روزهای باقی‌مانده‌اش است و به هیچ وجه برای این اتفاق آمادگی ندارد...
ناگهان در همین حال و هوا شیطان بر او ظاهر می‌شود. شیطان به او می‌آموزد که در ازای از بین بردن هرچیزی در این دنیا، می‌تواند یک روز به روزهای باقی‌مانده زندگی خود اضافه کند! از این لحظه روزهای عجیبی در زندگی این پستچی آغاز می‌شود. او با هرآنچه که از میان می‌برد، احساسات خاصی را تجربه می‌کند. احساس پشیمانی و گاه شادمانی از آنچه که از دیگران گرفته و در ازای آن عمر بیشتری به دست آورده است. 
آنچه این کتاب به ما می‌آموزد، تعلقات دنیوی انسان مدرن است. کتاب پیش رو ترکیب زیبای از دست دادن و سازش را در قالب داستانی منحصربه‌فرد برای ما به تصویر می‌کشد.
مطالعه این اثر را به دوستداران ادبیات داستان پیشنهاد می‌کنیم.
برای تهیه این اثر و همچنین سایر کتاب‌های نشر «نگاه» می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این داستان را تقدیم نگاهتان می‌کنیم:
«اگر گربه‌ها از صحنۀ روزگار محو می‌شدند، دنیا چه تغییری می‌کرد؟ زندگی من چه تغییری می‌کرد؟ و اگر من از صحنۀ روزگار محو می‌شدم؟ خوب، به گمانم اصلا هیچ چیز تغییر نمی‌کرد. احتمالا اوضاع به همین طریق پیش می‌رفت، روزی پس از روزی دیگر… مطابق معمول. بسیار خوب، پس احتمالا فکر می‌کنید همۀ این‌ها کمی احمقانه است، اما خواهش می‌کنم باورم کنید. آنچه می‌خواهم برایتان تعریف کنم در سه روز گذشته اتفاق افتاد. این چیزی است که به آن می‌گویید یک هفتۀ عجیب و غریب. راستی _ من به‌زودی می‌میرم. حالا همۀ این‌ها چطور اتفاق افتاد؟ نامه‌ام همه چیز را توضیح می‌دهد. پس احتمالا نامه‌ای طولانی خواهد بود. اما دلم می‌خواهد تا آخر تحملم کنید. چون این اولین و آخرین نامه‌ام به شما خواهد بود. همچنین وصیت‌نامه و شهادتم خواهد بود.»

لینک خرید کتاب: اگر گربه‌ها نبودند

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین