«انسان موجودی یکروزه» اثر اروین یالوم
«انسان موجودی یکروزه» اثر اروین یالوم
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۲۶

برای روانشناسان و علاقمندان به روانشناسی، نمونه‌پژوهی‌های اروین یالوم که در قالب داستان به چاپ می‌رسد موهبت بزرگی است. یالوم، روان‌پزشک هشتادوچهارساله و پدر روان‌درمانی هستی‌گراست. او در سال 2002 جایزه انجمن روانپزشکی آمریکا را از آن خود کرد، اما شهرت او بیشتر به خاطر نویسندگی و به خصوص رمان مشهور «وقتی نیچه گریست» است. آثار مهم دیگر او عبارتند از: «درمان شوپنهاور»، «مامان و معنی زندگی»، «مسئله اسپینوزا» و «خیره به خورشید».
یالوم به عنوان یک روانشناس اگزیستانسیال توجه زیادی به تقلای انسان‌ها برای پر معنا زیستن و کنار آمدن با انتهای اجتناب ناپذیر هستی دارد. این دو موضوع، محتوای اصلی کتاب «انسان موجودی یکروزه» را تشکیل می‌دهند. این کتاب شامل شامل ‌ده داستان کوتاه از تجربه‌های این روانکاو است، با زبانی طنز آلود دارد و اغلب تکان‌دهنده که از مبارزه انسان‌ها برای بودن حکایت می‌کند. یالوم در این داستان‌ها عمدتا عشق، دوستی و خانواده را ابزار اصلی تحمل رنج زندگی و غلبه بر اضطراب وجودی انسان می‌بیند.
این کتاب منبعی معتبر برای درمانگرانِ در حال آموزش و رمانی آموزنده برای عموم است. نکته جالب در مورد این کتاب این است که در بخش‌های پایانی کتاب گفتگویی اختصاصی از اروین یالوم چاپ شده است که خطاب به مخاطبینش در ایران ایراد شده است.
این کتاب را نازی اکبری ترجمه و نشر ققنوس چاپ و منتشر کرده است. می‌توانید این اثر ارزشمند را از ویترین آنلاین نبض هنر تهیه کنید. بخشی از کتاب را باهم می‌خوانیم:
« اما ملاقات با هلنا به من ثابت کرد که تشخیص قراردادی بیماری کار ساده ای نیست. درواقع به دنبال تشخصی قراردادی بیماری بودن شاید موجب خنثی و بلا‌اثر‌کردن کار ما باشد و مانعی برای بهبودی اشخاصی که در مطب با حضوری پر‌معنا و چندبعدی با ما رو به رو شوند. بیلی یکی از قربانیان این پروسه بود و من بسیار خشنودم که در اعاده شخصیت او به شکل پیچیده و پرمایه گذشته‌اش نقش داشتم.»

لینک خرید کتاب: انسان موجودی یکروزه

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین