انجمن شاعران مرده در نبض هنر
انجمن شاعران مرده در نبض هنر
منتشر شده در ۱۳۹۹/۴/۴

«انجمن شاعران مرده» داستان دانش‌آموزان مدرسه‌ای است که توسط معلم جدیدشان به چالش‌های جدیدی در زندگی دعوت می‌شوند. چالشی که به آن‌ها چگونه فکر کردن درباره «لحظه» را می‌آموزد و به آنان یاد می‌دهد دم را غنیمت بدانند... این معلم به‌خاطر نقض قوانین سنتی و متعصبانه‌ی بشر، از این مدرسه اخراج می‌شود؛ اما او دانش‌آموزان را در مسیری قرار داده که آنان هریک نه‌تنها از طی این مسیر منصرف نمی‌شوند بلکه هرلحظه تشنه‌تر برای ادامه‌ی این راه‌اند. 
«ان. اچ. کلاین بام» نویسنده آثاری است که همواره منبع الهام سازندگان فیلم بوده‌اند؛ اما این اثر پیش از آنکه در قالب کتاب چاپ شود، فیلم آن در سال 1989 ساخته شد و توانست جایزه اسکار آن سال را به خود اختصاص دهد.  
این کتاب از جمله آثاری است که می‌تواند امید به زندگی و تکاپو را در خواننده زنده کند؛ چرا که پیوسته درباره «تغییر» می‌گوید. تغییر در افکاری که از کودکی درباره مرگ و زندگی در ذهن‌مان نشانده‌اند؛ بی‌آنکه فرصتی برای یافتن ریشه‌های این افکار داشته باشیم... 
خواندن این اثر را به دوستداران کتب الهام‌بخش و انگیزشی توصیه می‌کنیم. این اثر به همت «نشر نیماژ» به چاپ رسیده و برای تهیه آن می‌توانید به ویترین آنلاین «نبض هنر» مراجعه نمایید.  

بخشی از این اثر زیبا را با هم میخوانیم: 
اگر درباره‌ی چیزی اطمینان دارید خودتون رو مجبور کنید تا به اون از دریچه‌ی دیگه‌ای نگاه کنید. حتی اگه به نظرتون اشتباه یا احمقانه باشه. وقتی چیزی می‌خونید، فقط به این فکر نکنید که نویسنده چی می‌گه، بلکه زمانی رو صرف کنید و ببینید خودتون چی فکر می‌کنید. پسرها تلاش کنید تا صدای خودتون رو کشف کنید، هر قدر این زمان را به بعد موکول کنید احتمال این که اصلا به اون دست پیدا کنید، کمتر خواهد شد. به قول ثورو، اغلب آدم‌ها عمرشان در سکوت و نومیدی سپری میشه. چرا به این خاموشی تن بدیم؟ خطر کنید و قدم در راه‌های تازه‌تر بگذارید... 
 

لینک خرید کتاب: انجمن شاعران مرده

  • به انتخاب پرستو جعفری - خبرنگار نبض هنر
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین