«آویشن قشنگ نیست» اثر حامد اسماعیلیون
«آویشن قشنگ نیست» اثر حامد اسماعیلیون
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۲۴

«آویشن قشنگ نیست» مجموعه داستانی به هم پیوسته از نویسنده جوان ایرانی «حامد اسماعیلیون» است. او در سال 1355 در کرمانشاه متولد شده و یکی از نویسندگان نسل نوی ادبیات فارسی است. نام او در کنار جوایز معتبری همچون «جایزه هوشنگ گلشیری» به چشم می‌خورد.
از آثار موفق و پرمخاطب این نویسنده می‌توان به «قناری باز»، «دکتر داتیس»، «گاماسیاب ماهی ندارد» اشاره کرد.
«آویشن قشنگ نیست» اثری دیگر از اسماعیلیون است که در سال 1388 منتشر شد و جایزه هوشنگ گلشیری را به خود اختصاص داد و بارها تجدید چاپ شد. 
این مجموعه مشتمل بر 4 داستان مجزا اما مرتبط به یک‌دیگر است که یک اتفاق را از زوایای دید مختلف روایت می‌کند. شخصیت‌های این داستان رضا، مهدی، بهادر، اهورا، نیلوفر و نیما نام دارند و در بستر زمانی جنگ ایران و عراق و در دهه 1360 در کرمانشاه زندگی می‌کنند. 
این شخصیت‌ها روزهای نوجوانی خود را در جنگ گذرانده‌اند و همه‌ی آنها دل در گرو عشق نیلوفر دارند. اما بعدها عشق خواهر کوچکتر او به نام آویشن در دل‌های آنها جوانه می‌زند و آن‌ها را به رقابت وامی‌دارد...
اگر علاقه‌مند به داستان‌های کوتاه فارسی و مضامین اجتماعی هستید این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
این اثر به همت نشر «ثالث» به چاپ رسیده و هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بریده‌ای از این اثر زیبا را با هم می‌خوانیم:
«کاش نیما این‌جاها می‌آمد. شاید هنوز هم خبر ندارد. از آن طرف دنیا کجا می‌تواند خبر داشته باشد؟ کس و کاری هم این‌جا ندارند. چقدر سال اول دانشگاه برایش نامه نوشتم. که نیماجان بالاخره بعد از سه سال همان که می‌خواستم شد. که نیماجان یک روز بیا درباره نیلوفر با هم حرف‌ بزنیم. می‌دانی شوهر کرده یا نه. که نیماجان انگاری چشم سبزهای ینگه دنیا امین‌الدوله خانه سرهنگ و باغچه پر از تربچه زنش را از خاطرت برده. همه بی‌فایده؛ نامه‌ها را جواب نمی‌داد. تلفن خانه تهران قطع بود و کسی آدرسی نداشت. تنها یک بار که هنوز پشت کنکور بودم برای نظام‌وظیفه‌اش یک روزه آمد و رفت. مهندسی را سه ساله داشت تمام می‌کرد که برود. و رفت. او هم همان که می‌خواست شد. اگر امروز خبرهای مرا بشنود باور نمی‌کند. دیگر اصلاً چه فرقی دارد؟»

لینک خرید کتاب: آویشن قشنگ نیست

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین