«آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» اثر هوراس مک گوی
«آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» اثر هوراس مک گوی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۷/۲۰

«هوراس مک گوی» نویسنده‌ی آمریکایی، در سال 1897 در تنسی آمریکا متولد شد و در سال 1955 به علت بیماری قلبی از دنیا رفت. او در طی زندگی خود شغل‌های گوناگونی را تجربه کرد و در نهایت به داستان‌نویسی و سناریونویسی در سینما رسید. 
کتاب «آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» اثری است که او در زمان حیاتش نوشت، اما در آمریکا استقبالی از آن نشد؛ چرا که سیاست‌های آمریکا اجازه نمی‌داد رویاهای مردم درباره کشورشان با محتوای دردمندانه‌ی این اثر، خدشه‌دار شود. تا آن‌که سال‌ها بعد یک نویسنده‌ی فرانسوی این اثر را ترجمه کرد و باعث شهرت آن شد. 
کتاب روایت قهرمانی است که داستان توسط خودش تعریف می‌شود. 
او از خود چیزی نمی‌گوید؛ اما خواننده در روند داستان به‌خوبی با ویژگی‌ها و خصلت‌های این قهرمان آشنا می‌شود. او انسانی دغدغه‌مند در باب مسائل اجتماعی است و از آن‌ها به ستوه آمده؛ اما تلاش می‌کند تا شخصی دیگر را از مخمصه‌ای مشابه نجات دهد...
از داستان این کتاب، فیلم‌نامه‌ای نیز اقتباس شده و در سال 1970 فیلم آن به کارگردانی «سیدنی پولاک» ساخته شد. این فیلم توانست در زمان خود رکورددار بیشترین تعداد نامزدی جایزه اسکار شود. 
گفتنی است این اثر به همت مترجم و نویسنده بنام ایرانی «محمدعلی سپانلو» ترجمه شده و نشر نیماژ آن را روانه بازار نموده است.
برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

با هم بریده‌ای از این داستان را می‌خوانیم:
«چیز عجیب برای من این است که مردم این همه توجه به زندگی دارند، ولی اصلاً توجهی به مرگ ندارند. ممکن است شما به من بگویید که چرا بسیاری از این دانشمندان کله‌دار، این همه جان می‌کَنند تا زندگی را طولانی‌تر کنند، به جای آن‌که وسایل مناسبی برای تمام کردنش درست کنند؟ مسلماً تو این دنیا یک‌مشت آدم مثل من هستند که میل مُردن دارند، اما شهامتش را ندارند.»

لینک خرید کتاب: آن ها به اسب ها شلیک می کنند

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین