«آرزوهای بزرگ» اثر چارلز دیکنز
«آرزوهای بزرگ» اثر چارلز دیکنز
منتشر شده در ۱۴۰۰/۴/۱۳

«آرزوهای بزرگ»‌ که به گفته منتقدان، خوش‌ساخت‌ترین اثر چارلز دیکنز است، داستان عشق پسری فقیر به دختری نازپرورده است، آن هم در روزگار فراوانی جرم و جنایت. این کتاب را محسن سلیمانی ترجمه کرده و به همت نشر افق چاپ و منتشر شده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 
«آرزوهای بزرگ» از روزهای ۷ سالگی پسری به نام پیپ آغاز می‌شود و تا ۳۵ سالگی او ادامه دارد. پیپ همراه با خانواده خواهرش در کلبه‌ای محقر،‌ زندگی ساده و روستایی خود را می‌گذراند و اغلب مشغول کار کردن است. او در رفت و آمد به خانه‌ی زنی میانسال و ثروتمند به نام خانم هاویشام، دلبسته‌ی دخترخوانده‌ی او می‌شود اما این دختر مغرور که تحت تاثیر مادرخوانده‌ی خود از مردها بیزار است، پیپ را تحقیر می‌کند و او را جدی نمی‌گیرد اما پیپ که با دیدن استلا «آرزوهای بزرگ» در دل خود پرورانده است،‌ ناامید نمی‌شود و تلاش می‌کند آداب اشرافی و سبک زندگی ثروتمندان را بیاموزد و تغییر کند. در این میان شانس به یاری پیپ می‌آید و او ثروتی از شخصی نامعلوم به دست می‌آورد و به آرزوی بزرگ خود نزدیکتر می‌شود...

در بخشی از متن این کتاب میخوانیم:‌
«آن روز صبح هوا سرد و نمناک بود، طوری که هر قدر تند می‌دویدم پاهایم گرم نمی‌شد. راهی را که به توپخانه‌ی قدیمی می‌خورد بلد بودم، چون روز یکشنبه با جو به آن جا رفته بودم؛ اما در آن مه غلیظ راه را گم کردم و یک کم بیش تر به طرف راست رفتم.»

لینک خرید کتاب: آرزوهای بزرگ

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین