گزارش کتابهای پرفروش تابستان
گزارش کتابهای پرفروش تابستان
منتشر شده در ۱۳۹۸/۶/۹

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ یازدهمین دوره طرح «توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها» با عنوان (تابستانه کتاب۹۸) با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» از ۲۵ تیرماه تا ۳ مردادماه  به مدت ۱۰ روز در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان‌ها و در  شهر تهران از ۲۷ تیرماه تا ۳ مردادماه به مدت هشت روز برگزار و در این دوره کتاب‌های تالیفی با تخفیف ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه با تخفیف ۱۵ درصد عرضه شد.

در تابستانه کتاب امسال داستان خارجی با 33050 نسخه، دین با 29489 نسخه، داستان ایرانی با 27822 نسخه، روانشناسی با 18936 نسخه، ادبیات خارجی (شعر، طنز، نمایشنامه، مقاله ...) با 18134 نسخه و شعر فارسی با 16462 نسخه در صدر آمار موضوعی پرفروش‌ترین کتاب‌های عمومی قرار دارند.

پرفروش‌ترین کتاب‌ها:
در میان 10 اثر پرفروش ادبی کتاب‌های «نخل و نارنج»، اثر وحید یامین‌پور، «شرح جامع مثنوی»، اثر کریم زمانی، «اکنون»، اثر فاضل نظری و «مثل خون در رگ‌های من» نامه های احمد شاملو به همسرش، آثاری هستند که برای نخستین بار در لیست 10 اثر برتر طرح‌های فصلی خانه کتاب قرار گرفته‌اند. در ادامه فهرست ده کتاب پرفروش این حوزه را می بینیم.

  1. چشم‌هایش، بزرگ علوی، نشر نگاه
  2. سمفونی مردگان، عباس معروفی، نشر ققنوس
  3. نخل و نارنج، وحید یامین‌پور، نشر کتاب جمکران
  4. جای خالی سلوچ، محمود دولت‌آبادی، نشر چشمه
  5. شرح جامع مثنوی معنوی، کریم زمانی، نشر اطلاعات
  6. اکنون، فاضل نظری، نشر سوره مهر
  7. مثل خون در رگ‌های من، احمد شاملو، نشر چشمه
  8. یک عاشقانه آرام، نادر ابراهیمی، نشر روزبهان
  9. قهوه سرد آقای نویسنده، روزبه معین، نشر نیماژ
  10. چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، زویا پیرزاد، نشر مرکز

نویسندگان برتر:

درمیان نویسندگان محمود دولت‌آبادی، فاضل نظری، نادر ابراهیمی و هوشنگ مرادی کرمانی تعداد عنوان بیشتری نسبت به سایر نویسندگان دارند؛

ناشران برتر:

نشر چشمه و انتشارات سوره مهر به ترتیب با 13 اثر و 7 اثر در صدر ناشران برتر به لحاظ فروش تعداد عنوان قرار دارند.

وضعیت کتاب‌های شعر:

در میان کتاب‌های شعر تنها کتاب‌های هوشنگ ابتهاج، فاضل نظری، رباعیات عین‌القضات همدانی و گزیده شاهنامه دیده می‌شود. البته کتاب‌هایی مانند شرح جامع مثنوی و شرح دیوان شمس تبریزی نیز وجود دارد. با این حال می‌توان گفت که فاضل نظری با داشتن 6 کتاب پرفروش در فهرست 100 کتاب برتر به تنهایی جور شاعران را به دوش کشیده است. 

 

دو نمونه از این کتابها را در انتها معرفی میکنیم:
«اکنون»
 «اکنون» به عنوان ششمین دفتر شعری فاضل نظری، شامل ۴۰ غزل با مضامین عاشقانه و عارفانه است که در آستانه ۴۰ سالگی شاعر آن منتشر شده است و حال و هوایی شبیه به اشعار مجموعه‌های قبلی این شاعر با نام‌های «گریه‌های امپراطور» و «ضد» دارد. این کتاب از روز انتشار با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان این شاعر قرار گرفت و با اینکه شمارگان 2000 نسخه‌ای داشت در کمتر از یک سال توانست تعداد چاپ‌های خود را دو رقمی کند. 

«بیرون در»
کتاب «بیرون در» رمانی از محمود دولت‌آبادی است که به تازگی (نمایشگاه کتاب ۹۸) در نشر چشمه منتشر شده است. چاپ اول این رمان در بهار ۹۸ با تیراژ بیست هزار نسخه منتشر شده است. راوی کتاب «بیرون در» زنی به نام آفاق است که در ابتدای کتاب در خانه‌ای، تنها رها می‌شود. آفاق در تلاش برای درک وضعیت خود به این موضوع می‌پردازد که چطور به اینجا رسیده است و چرا مردی که کمی پیش با او آشنا شده، تنهایش گذاشت. کتاب با شرح همین آشنایی عجیب آغاز می‌شود. آشنایی آفاق با مردی که تا قبل از این هیچ برخوردی با او نداشته و حتی اسم همدیگر را هم نمی‌دانند اما به شکل ناخودآگاه به هم اعتماد دارند.

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین