«گرترود» اثر هرمان هسه
«گرترود» اثر هرمان هسه
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۱۵

«هرمان هسه» نویسنده، ادیب و نقاش آلمانی سوئیسی است که بخش مهمی از ادبیات معاصر آلمان مدیون اوست.
هسه در زندگی شخصی خود دچار فراز و نشیب‌های بسیاری بود که تلخی آن‌ها منجر به خلق آثار شگفت‌انگیز او شد. 
پیش ‌از این رمان «دمیان» را از این نویسنده موردبررسی و معرفی قرار داده‌ایم.
از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «گرگ بیابان»، «بازی مهره‌های شیشه‌ای»، «سیذارتا» و... اشاره کرد. 
هریک از آثار هرمان هسه به‌نوبه‌ی خود، جهان‌بینی و دیدگاه‌های فلسفی هسه را به نمایش می‌گذارند. تا آنجا که پس از آشنایی با شاگردان کارل گوستاو یونگ و زیگموند فروید وارد مسیری نوین و تأثیرگذار در زندگی و حرفه‌ی نویسندگی خود می‌شود. او بیان می‌کند: «تمام این داستان‌ها مربوط به خود من بودند، بازتابی بودند از راهی که در پیش گرفته بودم، از رؤیاها و آرزوهای پنهانم و از رنج تلخم.»... ویژگی شاخص آثار این نویسنده، زبان ساده و قلم روح‌بخش اوست.
«گرترود» یکی دیگر از آثار مشهور این نویسنده آلمانی است که در سال 1910 توسط او به نگارش در آمد. گرترود تصویری از تنهایی انسان را به نمایش می‌گذارد. تنهایی از جنس زندگی یک هنرمند...
گرترود داستان نوازنده‌ای به نام کوهن است که در آغاز سنین جوانی و شروع تحصیلات آکادمیک در موسیقی، دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود که هریک به‌نوعی تنهایی بیشتر و بیشتر او را رقم می‌زنند. 
رمان گرترود تصویری از اتفاقات متضاد شاد و غم‌انگیزی است که می‌تواند برای یک انسان حادث شود. مجموعه‌ای از زیبایی عشق، تلخی جدایی، تلخی نرسیدن و از دست دادن عزیزان و ...
هسه در این رمان به ما می‌گوید که انسان‌ها همیشه تنهایند؛ و هنرمندان از همه تنهاتر. او این کتاب را «اعترافات یک هنرمند» به شمار آورده است.
مطالعه‌ی این رمان زیبا را به دوستداران سبک و سیاق هرمان هسه و همچنین علاقه‌مندان به ادبیات آلمان پیشنهاد می‌کنیم.
این کتاب به همت خانم «شهلا حمزاوی» ترجمه شده و توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است. برای تهیه آسان‌تر این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

بریده‌ای از این داستان را تقدیم نگاهتان می‌کنیم:
«نوای موسیقی حتی به کوتاهی مدت یک ضربان قلب، هارمونی و هماهنگی انسان‌ها و جوامع بشری را در خود دارد. چگونه این‌همه کذب و کدورت، شرارت و شقاوت می‌تواند بر انسان‌ها حاکم باشد، درجایی که ساده‌ترین نواهای موسیقی دریچه‌ای از بهشت به رویمان می‌گشاید.»

لینک خرید کتاب: گرترود

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین