«کیمیاگر» اثر پائولو کوئیلو
«کیمیاگر» اثر پائولو کوئیلو
منتشر شده در ۱۴۰۰/۱/۳۰

انسان‌ها هرچه بزرگ‌تر می‌شوند از دنبال کردن رویاها و آروزهای خویش فاصله می‌گیرید، چرا که آن‌ها را غیرممکن می‌پندارند. بسیاری از خوانندگان «کیمیاگر» اعتقاد دارند که این رمان به آنان جرات حرکت به سمت اهداف و دنبال کردن رویاها را می‌دهد و یکی از بهترین کتاب هایی بوده که تا به حال خوانده‌اند.
«کیمیاگر» اثر پائولو کوئیلو که در سال ۱۹۸۸ نوشته شده است از محبوب‌ترین داستان‌های جهان است. تا کنون بیش از 65 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. ترجمه‌های بسیاری از آن نیز در ایران به فروش می‌رسد. ترجمه‌ی حسین نعیمی که توسط نشر ثالث چاپ شده، یکی از بهترین‌هاست.
این رمان که سبکی شبیه به داستان‌های شرقی دارد، ماجرای تحول‌های زندگی پسری جوان به نام سانتیاگو است. او درس خواندن در صومعه را رها کرد تا به جای کشیش، چوپان شود. آنگاه زندگی، او را به مسیری برد که بارها در شرایط رها کردن برای به دست آوردن قرار گرفت... او پس از دیدن خوابی عجیب زادگاهش را رها می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا در نزدیکی اهرام مصر گنجی مدفون را پیدا کند. او در این مسیر داستانی پرمعنا را تجربه می‌کند، سرشار از احساساتی چون اشتیاق، ترس، تنهایی، عشق و حتی شکست، اما همچنان مصمم به راه خود ادامه می‌دهد و در نهایت به درک مفهوم «یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم» می‌رسد.
پیام‌های عرفانی عمیق این اثر قلب و جان خواننده را به وجد می‌آورد. پیام‌هایی مانند روح مشترک جهان یا وجود زبان جهان در میان همه مخلوقات و… شاید به همین علت است که تمام خوانندگان کیمیاگر کنجکاوانه مشتاق دانستن آخر داستان بودند و در عین حال دوست داشتند داستان همچنان ادامه داشته باشد و هرگز به انتهای آن نرسند. پایان داستان دیدگاه بسیاری از افراد را نسبت به زندگی تغییر داده و آن‌ها را مایل به کشف رسالت خود در زندگی کرده است.
نویسنده در این رمان به مخاطبان خود می‌گوید اگر در زندگی هدفی پراهمیت دارند، هیچ‌وقت آن را غیرقابل‌ دسترس ندانند و برای آن تلاش کنند چرا که هر چه بیشتر ادامه دهند بیشتر شایسته نتیجه‌ای والا خواهند بود. 

بخشی از این رمان الهام‌بخش را باهم می‌خوانیم:
«زمانی که واقعا خواستار چیزی هستی، باید بدانی که این خواسته در ضمیر جهان متولد شده است و تو، فقط مامور انجام دادنش بر روی زمین هستی. حتی اگر فقط هوس سفر کردن باشد یا ازدواج با یک دختر بازرگان… یا جستجوی گنج. روح دنیا از خوشبختی یا بدبختی هوس یا حسادت مردم انباشته است. هیچ نیست مگر یک چیز: تکمیل «حدیث خویش» که آن هم، تنها اجبار انسان‌هاست. وقتی خواستار چیزی هستی، همه جهان در تکاپوی آن است که تو به خواسته‌ات برسی.»

لینک خرید کتاب: کیمیاگر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین