کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون اثر محسن پور رمضانی
کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون اثر محسن پور رمضانی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۳/۱۳

«کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون» نوشته‌ی «محسن پور رمضانی» از آثار خواندنی و جذاب منتشرشده توسط «نشر چشمه» است. 
کتاب شامل 12 داستان کوتاه و طنز به‌هم‌پیوسته است که روایتگر اتفاقات و پیشامدهای یک مرد کتاب‌فروش است که با رؤیاهای بسیار کتاب‌فروشی خود را در خیابان ادوارد براون افتتاح می‌کند. او در رؤیاهای خود مشتری‌های بسیاری را می‌بیند که برای خرید کتاب به مغازه‌ی او مراجعه می‌کنند؛ غافل از آنکه سرنوشت تلخ دیگری از سوی جامعه‌ی گریزان از کتاب‌خوانی در انتظار اوست. 
او برای جذب مشتری و دعوت آن‌ها به دیدن و خریدن کتاب‌ها، به انجام کارهای مشغول می‌شود که هریک اتفاقات عجیب‌وغریبی را برای او و خریداران رقم میزند. 
محسن پور رمضانی پیش‌ازاین، نوشتن در مجله طنز «خط‌خطی» را در کارنامه‌ی کاری خود دارد و چاپ این اثر مهر تأییدی بر استعداد او در طنزنویسی میزند. 
این اثر را به دوستداران نوشته‌های کوتاه و طنز، برای فراری کوتاه‌مدت از دغدغه‌ها و روزمرگی‌ها پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه خواندنی در ویترین «نبض هنر» در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. 

بخشی از این داستان‌های زیبا را باهم می‌خوانیم: 
می‌خواهم با کتاب‌ها تنها باشم. کرکره را پایین می‌کشم و در مغازه را می‌بندم. دوست دارم با کتاب‌ها حرف بزنم و بگویم توی این مدت چقدر دوستشان داشته‌ام، ولی به‌جای این کار از پوشه‌ی music film آهنگ فیلم زوربای یونانی را پخش می‌کنم و صدای بلندگوی کامپیوتر را بالا می‌برم. مثل آنتونی کوئین دست‌هایم را باز می‌کنم و هم‌ریتم با آهنگ پاهایم را عقب و جلو می‌برم. صدای دست زدن کتاب‌ها بلند می‌شود. همینگوی، جویس، سلینجر، آستین، بردبری،‌ سروانتس، ‌فالاچی،‌ برونته و بقیه‌‌ی نویسنده‌ها می‌آیند وسط کتاب‌فروشی و هرکدام یک دور می‌رقصند و برمی‌گردند توی کتاب‌هایشان تا جا برای نویسنده‌های جدید باز شود. حافظ و سعدی و چند نویسنده‌ی ایرانی را هم می‌بینم که ته مغازه روی صندلی نشسته‌اند و فقط دست می‌زنند... 

لینک خرید کتاب: کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون

  • به انتخاب پرستو جعفری - خبرنگار نبض هنر
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین