«پنهان» اثر الیف شافاک
«پنهان» اثر الیف شافاک
منتشر شده در ۱۴۰۰/۳/۲

«پنهان» نام داستان دیگری از الیف شافاک،‌ نویسنده مشهور ترک‌زبان است که در ایران با رمان «ملت عشق» به محبوبیت رسید. کتاب «پنهان» را صابر حسینی ترجمه و نشر نیماژ چاپ و منتشر کرده است. این کتاب برنده جایزه بزرگ مولانا شده و از محبوب‌ترین رمان‌های شافاک  در ترکیه است. 
«پنهان» مانند سایر آثار شافاک، فضایی عرفانی دارد. شخصیت اصلی داستان، پسری با شخصیت تراجنسی در ابتدای کودکی راهش به یک خانقاه می‌افتد و در آن جا با افراد مختلفی آشنا می‌شود. یکی از ساکنان خانقاه، شخصیتی مرشدگونه به نام دری بابا است که به ‌نوعی پیر طریقت این پسر می‌شود. «پنهان» نامی است که دری بابا روی این پسر گذاشته است. در این خانقاه شخصیت‌های مختلف با پیش‌زمینه و سرگذشت و احوال متنوعی معرفی می‌شوند که هرکدام به‌گونه‌ای با شرح حال و رفتار خود بر شخصیت پنهان تاثیر می‌گذارند. در این کتاب شاهد روایت چندین داستان به‌موازات داستان اصلی هستیم که به سیر داستان اصلی کمک می‌کند.

خوانندگان این کتاب اعتقاد دارند که «پنهان»‌ داستانی پیچیده و پرمحتوا است که ارزش چندبار خوانده شدن را دارد. بخشی از این رمان را با هم می‌خوانیم:
«اگر فقط به دیده‌هایت اکتفا کنی، تنها کرم را می‌بینی. کرم زشت است، نمی‌تواند توجه تو را به خود جلب کند. اگر بخواهی فراتر از ظاهر را ببینی، اگر پرده را کنار بزنی و با چشم دل نگاه بکنی، می‌توانی پروانه را مقابل خود ببینی. پروانه زیباست، توجه‌ات را جلب می‌کند. اگر با چشم دل ببینی عاشق پروانه نه، بلکه عاشق کرم می‌شوی…»

لینک خرید کتاب: پنهان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین