نگاهی به مبانی ترانه سرایی
نگاهی به مبانی ترانه سرایی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۲/۱۷

«ترانه» گونه‌ای از شعر است که از زمان ظهور خود تا به امروز، تغییرات و فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده است؛ و به همین دلیل است که دانستن مبانی و اصول و قوانین مرتبط با آن برای علاقه‌مندان این عرصه انکارناپذیر جلوه می‌کند. 

«مبانی ترانه سرایی» رو را شاید بتوان جامع‌ترین منبع و مرجع آشنایی با این اصول و قوانین دانست؛ چراکه نویسنده در آن سعی داشته تا تمامی تغییرات و اوج و حضیض این‌گونه‌ی شعری را بررسی نموده و مخاطب را ازلحاظ بنیادین در این عرصه غنی سازد. ضمن آنکه نویسنده پس از بررسی تعاریف و دوره‌های مختلف ترانه در فصول اول و دوم این کتاب با عنوان‌های «تعریف ترانه» و «دوره شناسی»، به بررسی مفاهیمی از قبیل «وزن»، «قافیه»، و سایر مباحث موردنیاز ترانه‌سرایان در فصول بعدی کتاب پرداخته است. 

همچنین او در این اثر به 400 ترانه اشاره نموده و از آن‌ها به‌عنوان مصداق‌هایی برای سبک‌ها و دوره‌های مختلف ترانه‌سرایی یادکرده و نام  بیش از یکصد ترانه سرای معاصر از «علی اکبرخان شیدا» تا برخی ترانه سرایانِ جوان در این کتاب آمده و به آنها اشاره شده است

لازم به ذکر است که این اثر به همت ناشر تخصصی شعر «فصل پنجم» به چاپ رسیده و هم‌اکنون توسط سایت فروش آنلاین کتاب «نبض هنر» در دسترس تمامی علاقه‌مندان قرار دارد. 


لینک خرید کتاب: مبانی ترانه سرایی

---------  به قلم پرستو جعفری - خبرنگار نبض هنر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین