نگاهی به آثار و فعالیت‌های سید عباس سجادی
نگاهی به آثار و فعالیت‌های سید عباس سجادی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۳/۷

سید عباس سجادی (زاده 5 خرداد 1349 در خلخال)، شاعر، ترانه‌سرا، منتقد و مجری جسور تلویزیون است که نام او بر همه اهالی شعر و فرهنگ و موسیقی ایران آشناست. 
عباس سجادی مجری توانای برنامه موسیقایی «دستان» نیز بود که با دیدگاهی تخصصی، به بررسی موضوعات روز دنیای موسیقی و همچنین گفت‌وگو با بزرگان و مفاخر موسیقی ایران می‌پرداخت و رویکرد حرفه‌ای او در این برنامه، توانست طرفداران و مخاطبان بسیاری را پس از سالیان طولانی، به جعبه جادویی بازگرداند.   
او افزون بر مجریگری این برنامه، تهیه‌کنندگی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری صداوسیمای ایران و همچنین مدیریت «بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران» را بر عهده داشته و جامعه‌ی هنری ایران بسیاری از موفقیت‌های این حوزه را مدیون تلاش‌های اوست.  
او مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داوری بخش انتخاب رسانه برتر موسیقی جشنواره موسیقی فجر، تأسیس و مدیریت انجمن ترانه‌سرایان ایران، سر داوری بخش ترانه نخستین جشنواره شعر فجر و ... را نیز درکارنامه فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود دارد. 
مجموعه اشعار «در سایه‌ی غزل» و «در سکوت سردم می‌شود» ازجمله آثار اوست. همچنین مجموعه چند جلدی «سه‌شنبه‌های نیاوران» که مجموعه آثار شرکت‌کنندگان جلسات برگزارشده در فرهنگسرای نیاوران است، توسط نشر «بنیاد آفرینش‌های نیاوران» به چاپ رسیده که ازجمله اقدامات او در حفظ آثار شاعران امروز ایران می‌باشد.  
«نبض هنر» سالروز تولد این هنرمند عزیز را تبریک گفته و برای ایشان آرزوی سلامتی و زندگانی مملو از آثار جاودانه می‌کند. امید که راه فعالیت‌های ایشان تا ابد هموار بوده و مسیر فعالیت‌های ارزشمند ایشان سالیان سال ادامه یابد.  


 باهم شعری از مجموعه‌ی در سکوت سردم می‌شود را مرور می‌کنیم:

گفتی: بمان، -می‌خواستم- اما نمی‌شد
گفتی: بخوان، بغض گلویم وا نمی‌شد
گفتم: که می ترسم من از سحر ِنگاهت
گفتی: نترس -ای خوب ِمن- اما نمی‌شد
گفتی: نگاهم کن ببین آهسته دیدم
راهی نبود از مرز ِمی شد تا نمی‌شد
دست ِدلم پیش ِتو رو شد آه ای عشق
راز ِنگاهم کاشکی افشا نمی‌شد
در ورطه ای از عشق وعقل افتاده بودم
چون عشق ِتو در ظرف ِعقلم جا نمی‌شد
می خواستم ناگفته هایم را بگویم
یا بغض می آمد سراغم یا نمی‌شد
گفتی که تا فردا «خداحافظ» ولی آه
آن شب نمی دانم چرا فردا نمی‌شد

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین