نکته های ناگفته ادبیات و نقد
نکته های ناگفته ادبیات و نقد
منتشر شده در ۱۳۹۹/۲/۲۴

«مهران افشاری» آثاری نظیر «هفت‌کشور و سفرهای ابن تراب»، «نشان اهل خدا»، «سی فتوت نامه‌ی دیگر» و... را در کارنامه خود دارد. در کتاب نکته های ناگفته، او نوشته‌ها و یادداشت‌های خود را در شاکله مجموعه‌ای از مقالات مستقل تهیه و تنظیم نموده و در آن‌ها به بررسی نکات تازه‌ای در ادبیات پرداخته که تاکنون کمتر کسی بر روی آن‌ها متمرکز بوده است.  
او در ابتدای امر یادداشت‌هایی درباره زردشتیان، تصوف، فتوت و قلندری را موردبحث قرار داده و پس‌ازآن به یادداشت‌هایی در باب منوچهری و شاهنامه، مثنوی‌های عطار، سماعِ سعدی و ... پرداخته است.  
مقالات و نوشته‌های او در این اثر بسیار مستند و دقیق بوده و بالأخص در مقالات او که درباره‌ی سعدی نوشته‌شده، گریزی بر نقد ادبی نیز مشاهده می‌شود. این اثر در 183 صفحه، دوستداران زبان و ادب فارسی را به خوانش نکاتی متفاوت‌تر با آنچه تاکنون مشاهده کرده‌اند، دعوت می‌کند. 
کتاب پیش رو توسط «نشر چشمه» روانه بازار شده و هم‌اکنون در سایت فروش آنلاین کتاب «نبض هنر» در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. 

بخشی از دیباچه‌ی این کتاب را به‌اتفاق می‌خوانیم: 
ما ایرانیان، نوشتن مقاله علمی و تحقیقی را به صورتی که امروزه در جهان پذیرفته‌شده است، از دانشمندان غربی آموخته‌ایم. در آغاز، دانشمندان ایرانی عرصه ادبیات و تاریخ همچون علامه محمد قزوینی نوشتن مقاله‌های تحقیقی را در غرب از دانشمندان اروپایی آموختند و اندک‌اندک فاضلان درون ایران از طرز نوشتن آنان پیروی کردند. اما غربیان این دست از نوشته‌های خود را به چند دسته تقسیم کرده‌اند: مقالات تحقیقی، گفتار و یادداشت؛ که هریک ازلحاظ شکل و محتوا باهم تفاوت‌هایی دارند... 
 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین