از نو غزل
از نو غزل
منتشر شده در ۱۳۹۹/۳/۱۷

غزل ازجمله سبک‌های شعری است که از ابتدای ظهور تا به امروز، فراز و نشیب‌های زیادی را طی نموده و تغییرات بسیاری را در دوره‌های تاریخی مختلف به خود دیده است. به‌نوعی می‌توان گفت این سبک شعری، گنجینه‌ای از تاریخ سرزمینمان را در خود گنجانده است. 
امروزه نیز این قالب شعری از زیباترین‌ها بوده و همواره طرفداران بسیاری را در محفل‌های متفاوت برای خوانده و شنیده شدن به‌سوی خود جذب کرده و بدیهی ست که شاعران معاصر بسیاری نیز در این عرصه فعالیت داشته و آثار بسیار زیبایی را به‌واسطه واژگان و طبع شاعرانه خود خلق می‌کنند. 
«از نو غزل» یکی از مجموعه‌های موفق در این قالب شعری است؛ چراکه در آن سعی شده تا بدون هیچ‌گونه دخالتی از سوی سلیقه و هیچ‌گونه جانب‌داری خاصی، اشعار شاعران فعال امروزی بر اساس تطابق با اصول و قواعد غزل‌سرایی انتخاب گردند و در چنین مجموعه‌ای گردآوری گردند.  
از نکات حائز اهمیت این اثر می‌توان به مقدمه و یادداشت‌هایی از بزرگانی همچون زکریا اخلاقی، اسماعیل امینی، علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی و سهیل محمودی اشاره کرد که در این یادداشت‌ها به بررسی کلیاتی از قالب شعری غزل، نقد و سیر تغییرات آن از گذشته تا به امروز پرداخته‌شده است. 
مطالعه این اثر را به دوستداران غزل و هواداران شعر فارسی توصیه می‌کنیم. برای تهیه این اثر چاپ شده به همت نشر «سوره مهر»،  می‌توانید به ویترین آنلاین «نبض هنر» مراجعه نمایید. 

شما را به خواندن بخشی از این اشعار دعوت می‌کنیم: 

پلک این پنجره خسته اگر باز شود 
آسمان با دل بى‏حوصله دمساز شود 

کیست در کوچه دلواپسى‏ام جز غم تو 
تا دمى با من غربت‌زده همراز شود 

بى تو اى همدم آبى‏تر از آهنگ طلوع 
بشکند بالم اگر تشنه پرواز شود 

داغ تلخی‌ست‏ به پیشانى خورشید اگر 
آسمان با شب دل‌مرده هم‌آواز شود 

اى تو خورشید بپا خیز که با چشمانت 
قفل صد صبح دل‏انگیز خدا باز شود 
 

لینک خرید کتاب: از نو غزل

  • به انتخاب پرستو جعفری - خبرنگار نبض هنر
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین