نمایشگاه عکاسی با موبایل «چشم‌انداز»
نمایشگاه عکاسی با موبایل «چشم‌انداز»
منتشر شده در ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
نمایشگاه عکس چشم‌انداز از چهارم اسفند ماه آغاز شده است. آیسان شیرمردانی عهده‌دار گردآوری این مجموعه ی عکاسی است که در آن آثار 19 عکاس به نمایش گذاشته می‌شود و در مجموع 76 عکس در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. وی در مورد این نمایشگاه می‌گوید: چشم‌انداز نمایشگاه گروهی عکاسی با موبایل است. به دلیل فراگیر شدن موبایل در سال های اخیر و افزایش قابلیت‌های موبایل ها در نهایت عکاسی دید دیگری پیدا کرده است. مخصوصا در کشور ما که به طور معمول نمایشگاه عکاسی برای عموم مردم برگزار نمی‌شود و غالبا مخاطب خاص به این دسته از نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کند. شاید خیلی از عکاس‌ها به دلیل تعصب روی دوربین عکاسی، عکس گرفتن با موبایل را زیاد دوست نداشته باشند اما هدف ما این است که بگوییم موبایل هم می‌توان عکس‌های با کیفیت ثبت کرد. حتی در صورتی که به صورت چیدمان نباشد، یعنی صحنه از قبل ساخته نشده باشد و شکار شود.
این اولین نمایشگاه چشم انداز است و قرار است بعد از این به صورت دوره‌ای برگزار شود.شاید بتوانیم در هر فصل از سال یک دوره از نمایشگاه را برگزار کنیم. برای این چشم‌انداز موضوع عکاسی خیابانی را به عنوان موضوع اصلی انتخاب کرده‌ایم که برای عکاسی با موبایل کاملا مناسب است. خوشبختانه عکاسان خیلی خوبی داریم و می توانیم با جستجو در صفحات مجازی با کارهایشان آشنا شویم.
او در مورد انتخاب و چینش عکس‌ها می‌گوید: عکاسانی که در این مجموعه حضور دارند صرفا عکاس های اسم و رسم دار نیستند و اولویت این نمایشگاه معرفی آثار عکاس‌های خوبی است که شناخته نشده‌اند. عکس ها بر اساس آرتیست‌ها چیده نشده‌اند و بر اساس موضوع مرتب شده‌اند. عکس ها را در کنار هم چیدیم و بعد از آن بر اساس فرم و مفهوم دسته بندی کردیم تا از لحاظ موضوعی مشخص و قابل تفکیک باشند. به طور کلی نباید برای عکس عنوانی گذاشت بلکه خود مخاطب باید برداشت شخصی از عکس داشته باشد. البته در بسیاری از نمایشگاه‌های دیگر عنوان در نظر گرفته می‌شود. ضمن این که عکس های سیاه و سفید و رنگی را در کنار هم قرار نداده‌ایم.
خوشبختانه چاپ عکس‌ها فوق‌العاده است و به عنوان عکاسی با موبایل کیفیت بسیار قابل قبولی دارد. قیمت گذاری تابلوها بر اساس رزومه‌ی افراد صورت می‌گیرد و اگر مخاطبین تمایل داشته باشند می توانند در ابعاد بزرگتری عکس را سفارش دهند و خریداری کنند.
لازم به ذکر است گردآوردنده نمایشگاه، تحصیلات عکاسی ندارد و صرفا به دلیل علاقه به عکاسی این نمایشگاه را برگزار کرده‌است.
چشم‌انداز هر روز از ساعت 12 تا 21 تا روز 23 اسفند برقرار است.
محل برگزاری نمایشگاه: پایین تر از مترو بهارستان، نرسیده به میدان بهارستان پلاک 6
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین