نمایشگاه آثار نقاشی داوود زندیان
نمایشگاه آثار نقاشی داوود زندیان
منتشر شده در ۱۳۹۸/۱۱/۹

به مناسبت گشایش سومین نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی داوود زندیان در ایران

داوود زندیان هنرمندی خودآموخته است که نقاشی را از کودکی نزد استادان مکتب قهوه‌‌خانه فرا گرفت. نخستین تجربه‌های هنری او زیر نظر استادانی همچون محمد فراهانی و حسین همدانی بوده است. او در ۱۳ سالگی موفق به فروش نخستین اثر خود می‌شود.

اقامت در نروژ تاثیر مشهودی بر آثار وی گذاشت و سبک رئالیسم و طبیعت‌گرایانه‌ی او را به سمت مضامین اجتماعی سوق داد. آشنایی با «اُد نِردرُم» (نقاش نروژی) نیز نقطه عطفی در زندگی و شیوه هنری زندیان به‌ شمار می‌آید. زندیان پس از آن در گالری‌های معتبر دنیا به نمایش آثارش پرداخته است. با این حال محتوای آثار او همچنان در پیوند با ایران باقی مانده است و ویژگی‌های خاصی به نقاشی این هنرمند داده است. ویژگی‌های خاص آثار او شامل بیانگری در طرح و رنگ؛ روایتگری؛ طرد قواعد مرسوم پیشین در باب سبک و انسجام ساختار، ترکیب‌بندی و رنگ؛ کنارهم‌نشینی ساحت‌ها و زوایای دید متفاوت؛ و عدم تمایل به آرمانی کردن تصویر است.

بهره‌گیری از تخریب و نقص، تناقض‌های عامدانه و نبود یکپارچگی در سبک که ممکن است از دید نقاشان و تحلیلگران در شمار نکات منفی یک اثر باشد، در نقاشی‌های داوود زندیان با پردازشی هنرمندانه به قوت و سبکی خاص بدل شده است. نوشتار نیز در کارهای زندیان یک مولفه‌ی تصویرسازانه و بخشی از تصاویر است.

داوود زندیان عضو انجمن هنرمندان تصویری نروژ، خانه هنرمندان ایران و بنیاد ملی نقاشان نروژ، برای سومین بار نقاشی‌هایش را در ایران به نمایش درمی‌آورد. برای مشاهده جزئیات این رویداد کلیک کنید

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین