نمایشنامه «روباه‌یاب» اثر داون کینگ
نمایشنامه «روباه‌یاب» اثر داون کینگ
منتشر شده در ۱۴۰۲/۵/۷

تئاتر هنری است که زیبایی آن روی صحنه و در حال اجرای نمایش درک می‌شود. با این حال مطالعه‌ی متن نمایشنامه‌ها نیز خالی از لطف نیست. برخی از علاقمندان به تئاتر گفته‌اند که مطالعه‌ی نمایشنامه آن‌ها را به جایی فراتر تمام صحنه‌های نمایش برده و جلوه‌ای عظیم‌تر از نمایش اصلی را در دنیای خیالاتشان بر پا کرده است.

از جمله آثاری که می‌توانند چنین تاثیری بر خواننده بگذارند، آثار نمایشنامه‌نویس معروف انگلیسی، داون کینگ است. داون کینگ که آثارش بر صحنه‌ی فضاهای گوناگونی چون تئاتر، فیلم، تلویزیون، رادیو و واقعیت مجازی به اجرا درآمده است؛ با تجربه و مهارت فراوانی به نوشتن ادامه می‌دهد و تا کنون جوایز مهمی را نیز از آن خود کرده است. 

یکی از نمایشنامه‌های محبوب داون کینگ «روباه‌یاب» است که ژوان ناهید آن را به فارسی ترجمه کرده و نشر نی آن را چاپ و منتشر کرده است. «روباه‌یاب» یک کمدی سیاه است که باورها، مسئولیت‌ها و تمایلات افراد را به چالش می‌کشد. در جریان این داستان، خواننده با ویلیام بلور که یک روباه‌یاب است همراه می‌شود تا در یک مزرعه، یک آلودگی مشکوک را بررسی کند. این کاوش نگران‌کننده‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت، پیش می‌رود و مسیر زندگی صاحبان مزرعه را به کلی تغییر می‌دهد. 

داستان «روباه‌یاب» جذاب و شگفت‌انگیز نوشته شده است. به طوری که علاوه بر علاقمندان به تئاتر، دوستداران داستان‌های کوتاه و علاقمندان به رمان نیز مطالعه‌ی آن را لذتبخش یافتند. در ادامه بخش کوتاهی از این نمایشنامه را با هم می‌خوانیم:

«همیشه به خاطر داشته باشید که کوچک‌ترین لغزشی در شخصیت شما می‌تواند شکافی باشد که روباه خودش را در آن مخفی کند، مانند آبی که در شکاف سنگی منتظر است تا یخ بزند و سنگ را از هم بپاشد.»

برای تهیه نمایشنامه «روباه‌یاب» می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.

لینک خرید: روباه‌یاب

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین