«نقالی محفلی برای اجرای نمایشنامه ی معاصر» اثر مسعود کاظمی
«نقالی محفلی برای اجرای نمایشنامه ی معاصر» اثر مسعود کاظمی
منتشر شده در ۱۳۹۹/۶/۱۲

هنر نقالی و قصه گویی یکی از گنجینه‌های هنر و فرهنگ ایرانی است که از قدیم‌الایام در کارنامه فرهنگی این سرزمین وجود داشته است. وجود قصه‌های بسیار زیادی که سینه به سینه نقل گشته و به امروز رسیده‌اند، مهر تاییدی بر این امر است.
کتاب «نقالی محفلی برای اجرای نمایش‌نامه معاصر» اثری از «مسعود کاظمی» است که این هنر را مورد بررسی و پژوهش قرار داده تا منبعی غنی و کامل را در اختیار هنردوستان این عرصه قرار دهد. 
در این اثر شیوه های مختلف نقالی اعم از نقالی با تصویر، نقالی با موسیقی و دیگر شیوه‌ها مورد بررسی کامل قرار گرفته‌اند و ویژگی‌ها و ملزومات اجرای آنان به خوبی در این اثر به نگارش درآمده است. 
نویسنده این کتاب تلاش کرده تا غباری را که طی سالیان سال برروی این هنر ارزشمند و اصیل نشسته، به‌واسطه پژوهش‌های خویش زدوده و بتواند زنده کردن و احیا و رونق مجدد این هنر را در قالبی معاصر به عنوان راهکاری نوین ارائه دهد. 
نویسنده این اثر معتقد است که پیش از این می‌توان از آثار «بهرام بیضایی» به عنوان مثالی برای این امر نام برد. 
این اثر را به دوستداران و هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش، به ویژه آنان که علاقه‌مند به شیوه‌های اصیل این هنر هستند، پیشنهاد می‌کنیم.
گفتنی است این اثر به همت نشر «آثار برتر» به چاپ رسیده و هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

در بخشی از مقدمه این اثر می‌خوانیم:
«علاقه به این هنر چنان در این سرزمین رواج داشته که عده ای معتقدند وجود آن را شاید بتوان به عنوان یکی از دلایل عدم شکل گیری نمایش ویژه ایرانیان – نمایشی چون تئاتر یونانی- به شمار آورد... »

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین