موزيكاليگرافى ، آثار خط نگاره هاى بهمن پناهی در نیاوران
موزيكاليگرافى ، آثار خط نگاره هاى بهمن پناهی در نیاوران
منتشر شده در ۱۳۹۸/۴/۱۶

موزيكاليگرافى ، آثار خط نگاره هاى بهمن پناهی در نیاوران  
گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران ،جمعه 14 تیرماه  میزبان نمایشگاه بزرگ آثار خط نگاره هاى بهمن پناهی هنرمند مقيم پاريس با عنوان "موزيكاليگرافى" است.  
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در این نمایشگاه 25 اثر از آثار نقاشی‎خط بهمن پناهی با تکنیک تركيبى،  آکرلیک روی بوم و نیز مقوای دست‎ساز با الهام از زيبائى شناسى هنر خوشنویسی به نمايش در مى آيد.  
از نظر مفهومى اين آثار بيانى موزیکالیگرافی یا موسیقایی دارند، مفهومى كه اين هنرمند نامگذارى كرده و طى ساليان طولانى در فرانسه در آن به تحصيل، آموزش، تحقيق و تجربه پرداخته است. 
آثار این نمایشگاه حاصل 15 سال کار در اين زمينه است. این نخستین نمایشگاه انفرادى  بهمن پناهی پس از 20 سال در ایران ميباشد. 
شایان ذکر است  است در طول اين نمايشگاه يك اجراى (پرفورمنس) موزيكاليگرافى، اجراى همزمان و زنده موسيقى و خوشنويسى مدرن در تاريخ جمعه ٢١ تيرماه از ساعت ١٩تا ٢٠ و يك ديدار و گفتگو در مورد مفهوم موزيكاليگرافى (موسيقائى خوشنويسى) در روز جمعه ٢٨ تيرماه از ساعت ١٩ تا ٢١ توسط بهمن پناهى به اجراء در خواهد آمد. 

گفتنی است نمایشگاه موزیکالیگرافی بهمن پناهی  تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روزهای جمعه از ساعت 14 تا 21 به فرهنگسراى نياوران مراجعه کنند. حضور و ورود همه علاقمندان آزاد است.

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین