«از مقدمه‌ها» اثر حسین جنتی
«از مقدمه‌ها» اثر حسین جنتی
منتشر شده در ۱۳۹۸/۳/۲۰
«از مقدمه‌ها» مجموعه آموزش مقدمات شعر به قلم حسین جنتی است که در سال 94 به همت انتشارات فصل پنجم منتشر شد. در این کتاب که 144 صفحه دارد با زبانی ساده و به دور از تکلف، مقدمات و ابزارهای شعر فارسی آموزش داده می‌شود. از جمله‌ی این ابزارها می‌توان عروض و قافیه، تقطیع، افاعیل عروضی و برخی از صنایع ادبی مهم مانند ایهام و تشبیه را نام برد. همچنین مباحثی درباره شعر، جهان‌بینی و زبان و مضمون که حلقه‌های گمشده‌ی شعر امروز هستند.
در این کتاب کوتاه و مفید مباحثی را می‌خوانیم که پیش از این در قالب جملات سخت و گاه پیچیده در کتب استادان آمده است، در نهایت سادگی آموزش داده می‌شود و خواننده می‌تواند آن‌ها را در حد آشنایی مقدماتی و کاربردی بیاموزد.
حسین جنتی این کتاب را مقدمه‌ای برای ورود به دنیای ارجمند شعر می‌داند و تاکید می‌کند که هنرجویان پس از مطالعه‌ی دقیق و تمرین کافی جواب بسیاری از مسائل خویش را می‌یابند و می‌توانند به مباحث جدی‌تر و آکادمیک حوزه‌ی شعر بپردازند.
از این شاعر دو مجموعه غزل به نام‌های «ی» و «ن» نیز توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده است که آن‌ها را نیز می‌توانید از سایت نبض هنر تهیه کنید.
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین