معرفی کتاب «جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید»
معرفی کتاب «جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید»
منتشر شده در ۱۳۹۷/۸/۲۰
کتاب جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید نوشته «محسن گلتاش» از نشر ایجاز در 168 صفحه و در سال 1396 به چاپ رسیده است.

پینک فلوید (به انگلیسی: Pink Floyd) یک گروه موسیقی راک انگلیسی است که در لندن بنیان نهاده شد. این گروه یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی راک انگلیسی است که توانست با موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک، اشعار معناگرا، استفاده از تجربیات صوتی و خلق اجراهای زنده، به موفقیت بین‌المللی دست یابد و به یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی عامه‌پسند تبدیل شود.

پینک فلوید در سال ۱۹۶۵ توسط دانشجویان سابق، سید برت، نیک میسن، راجر واترز و ریچارد رایت، تشکیل شد. آن‌ها در اواخر دهه ۶۰ میلادی و تحت رهبری سید برت دو تک‌آهنگ موفق منتشر کردند. سپس نخستین آلبوم خود تحت عنوان نی‌زن بر دروازه‌های سپیده‌دم را عرضه کردند که اثری موفقیت‌آمیز بود و باعث شهرت آن‌ها شد. دیوید گیلمور در دسامبر ۱۹۶۸ به عنوان پنجمین عضو به گروه پیوست و به تدریج جایگزین سید برت شد که به دلیل مصرف بیش از حد مادهٔ توهم‌زای ال‌اس‌دی، سلامتی روانی خود را از دست داده بود. پس از جدایی برت از پینک فلوید، راجر واترز تبدیل به شاعر اصلی ترانه‌های گروه شد و جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کرد. در این زمان بود که پینک فلوید با آلبوم‌هایی مفهومی همچون نیمهٔ تاریک ماه (۱۹۷۳)، کاش اینجا بودی (۱۹۷۵)، جانوران (۱۹۷۷)، دیوار (۱۹۷۹) و برش نهایی (۱۹۸۳) به شهرت جهانی دست پیدا کرد.

کتاب جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید کتابی جامع برای دوست داران این گروه بی همتا می باشد همه آن هایی که این گروه افسانه را می شناسند به طور حتم راجع به آن ها بسیار خوانده و شنیده اند از این رو در تنظیم کتاب جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید سعی شده است تا از سلسله مقالاتی استفاده شود که برای مخاطبان آثار پینک فلوید گذشته از جاذبه، تازگی نیز داشته باشد. شاید باید به این نکته هم اشاره شود که آن چه در خلال مطالب کتاب جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید ملاحظه خواهید نمود از متنی مستقل و معین برگردان نشده بلکه تألیفی است جامع از متون چاپ شده در نشریات معتبر موسیقی بریتانیا. منابع اطلاعاتی شامل ویژه نامه های نشریات Progressive، Classic Rock و Uncut می باشند.

سال 2018 مصادف است با پنجاه و یکمین سالگرد تشکیل فلوید: در چنین مدت زمان طولانی فروش آلبوم­هایش چه به صورت صوتی و چه به صورت تصویری هرگز متوقف نشده و در فهرست بهترین­ها و پرفروش­ترین آلبوم­های تاریخ موسیقی و کتابی تحت عنوان «یکصد آلبومی که هر شنونده­ای باید در خانه داشته باشد» نام تعدادی از آلبوم­های استودیویی این گروه دیده می­شود. دو عضو کلیدی از این گروه چهار نفری راجر واترز و دیوید گیلمور هرازگاهی آلبومی منتشر و کنسرت­هایی اجرا می­کنند که با استقبال میلیونی هواداران روبرو می­شوند. همه آن­هایی که این گروه افسانه­ای را می­شناسند به طور حتم راجع به آن­ها بسیار خوانده و شنیده­اند از این رو در تنظیم این کتاب سعی شده است تا از سلسله مقالاتی استفاده شود که برای مخاطبان آثار فلوید گذشته از جاذبه، تازگی داشته باشد. از جانبی دیگر، همیشه این طور بوده که آثار برجسته هنری با گذشت زمان، ارزش­های نهفته خود را آشکار کرده، از آنان رمزگشایی شده و حرف و حدیث­های ناشنیده­ای درباره­ی آن هنرمند بیان می­شود و این قضیه در مورد پینک فلوید کاملا صدق می­کند.

خرید کتاب جنبش فرهنگی و ظهور پینک فلوید
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین