معرفی نامزدهای جایزه‌ رمان گمانه‌زن نوفه
معرفی نامزدهای جایزه‌ رمان گمانه‌زن نوفه
منتشر شده در ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه‌ جایزه‌، مراسم پایانی جایزه نوفه چهارم بهمن‌ماه امسال در تهران به میزبانی نشر پیدایش برگزار می‌شود و برگزیدگان و شایستگان تقدیر آن در سه بخش رمان گمانه‌زن بزرگسال، رمان گمانه‌زن نوجوان و بخش فصل اول (ویژه‌ آثار منتشرنشده) معرفی خواهند شد.

همزمان با رونمایی پوستر، فهرست نهایی اولین دوره‌ جایزه‌ رمان گمانه‌زن نوفه نیز منتشر شد و پنج نویسنده‌ به مرحله‌ی نهایی این رقابت در بخش بزرگسال راه ‌یافتند. این فهرست شامل آثاری از نشر ققنوس، نشر بان، نشر چشمه و نشر پیدایش است و آثار منتخب در ژانرهایی متفاوت از وحشت گرفته تا فانتزی، علمی‌تخیلی و جنایی خلق شده‌اند. از میان نویسنده‌های منتخب سه نفر مرد و دو نفر زن هستند.

لاله زارع با «بی‌تابوت»، رامبد خانلری با «سورمه‌سرا»، بهزاد قدیمی با «خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی»، محمدرضا ایدرم با «ما و را: سلسله جنایات بین کهکشانی» و ضحی کاظمی با «کاج‌زدگی».

بنا بر اعلام، داوری بخش بزرگسال این جایزه بر عهده‌ کمیته‌ پنجاه‌نفره‌ای متشکل از مترجمان آثار ژانری، نویسندگان، طراحان کمیک، کارشناسان سینمای ژانری، پژوهشگران، هواداران و خبرنگاران این حوزه است و بررسی کارشناسی این آثار با همکاری برنامه فیدیبو و به صورت دیجیتالی در محیط این کتاب‌خوان انجام می‌شود.

دبیرخانه‌ جایزه‌ نوفه پیش‌تر فینالیست‌های بخش رمان گمانه‌زن نوجوان را نیز معرفی کرده بود و آثاری از نشر افق، هوپا و چرخ و فلک به مرحله‌ نهایی این بخش راه یافته بودند.

مهدی رجبی با «بردیا و گولاخ‌ها»، سیدجواد رهنما با «خرسی که چپق می‌کشید»، حمیدرضا شاه‌آبادی با «قبرستان عمودی»، بیتا حسینی با «کارن و پنج شهر اسرارآمیز» و تینا جمالی با «معجون سحرآمیز در کارخانه‌ی متروک».

داوری نهایی بخش کتاب گمانه‌زن نوجوان بر عهده‌ رضا علیزاده (مترجم آثار گمانه‌زن)، طاهره ایبد (نویسنده‌ کودک و نوجوان)، محمدکاظم اخوان (نویسنده‌ مجموعه‌ قصه‌های تا به تا) و فرزاد خلیلیان (فعال ادبی حوزه‌ ژانری و منتقد کمیک) است.
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین