معرفی مجموعه شعر «صدای زنگ در آمد»
معرفی مجموعه شعر «صدای زنگ در آمد»
منتشر شده در ۱۳۹۷/۹/۶
رؤیا شاه حسین زاده متولد 18 دی 1356در ارومیه است. وی مدرک کارشناسی ادبیات دارد و در ارومیه تحصیل کرده است. او دبیر است و در نقاشی، تصویرگری، ویراستاری و نویسندگی فعالیت دارد.

«صدای زنگ در آمد» عنوان مجموعه شعر سپید «رویا شاه حسین زاده» ست که در سال 1395 از سوی نشر نیماژ به چاپ رسیده است. مجموعه شعر حاضر، چهارمین دفتر شعر حسین زاده است.

جنس تخیل و تداعی های مجموعه شعر «صدای زنگِ در آمد» از جنسی است که حاصل تلاش ها و تجربه های خود شاعر است. ذهنیات و کشف های شاعر در این مجموعه از طریق واکنش های عینی بیان می شود و این تمام آن چیزی است که شعر امروز نیاز دارد.

حمیدرضا شکارسری درباره این کتاب می‌گوید: «صدای زنگ در آمد، پر است از شعرهای زنانه؛ اما نه فمینیستی، از آن گونه که در این سال‌ها از غالب زنان شاعر شاهدیم.
رؤیا شاه حسین زاده، نه دنبال مظلوم‌نمایی است و نه جلب ترحم. نه دنبال حق و حقوق از دست رفته زنان ستم دیده است و نه در پی جهانی عاری از مرد! او در پی عشقی است که هرازگاه کم رنگ می‌شود و او همواره پررنگ و تازه‌ترش می‌خواهد. عشقی به اصطلاح افلاطونی، فارغ از تن نگاری و بی‌توجه به جنبه‌های جنسی و شهوانی. فمینیسم «صدای زنگ در آمد» در پی درشت نمایی گروهی از خصلت‌های زنانه است که زن را (حداقل راوی این شعرها را) رئوف، احساساتی و فاقد روحیه سلطه جو و جنگجویانه بنماید و نکته مثبت دیگر این که تمام حس آمیزی‌ها، تشخیص‌ها، اغراق‌ها و مبالغه‌ها، تشبیه‌ها، استعاره‌ها و دیگر عناصر شعرساز متن‌ها نیز در همین راستا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ابن مجموعه شعر موفق شد در جشنواره فجر سال 1396 از بین 150 شاعر، سرو بلورین این جشنواره را در بخش شعر بزرگسالان به خود اختصاص دهد.

شعری از این مجموعه را می خوانیم:

خدا بعضی ها را
از چشمهایشان آفریده
اول چشمهای مرا آفریده مثلا
بعد زل زده توی مردمکهایم
و با خودش گفته
باید چیزی شبیه باران بیافرینم
که دست از سر این دو تا دایره ی محزون برندارند
بعد
برای چشمهایم صورتی کشیده
دست
پا
قلب
و گفته این آدم حتما باید زن باشد
ابر مونثی
که یک عمر ببارد
گاهی
سر بر شانه ی کوهی
وگاهی
در عمق تنهایی…

شما می توانید این مجموعه را از ویترین آنلاین نبض هنر تهیه کنید.
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین