معرفی مجموعه داستان «حوای سرگردان»
معرفی مجموعه داستان «حوای سرگردان»
منتشر شده در ۱۳۹۷/۸/۳۰
مجموعه داستان کوتاه «حوای سرگردان» نوشته ی «محمد قائم خانی» در بهار سال 1397 از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شده است.

این مجموعه داستان، شامل نه قصه با محورهایی مشترک بوده و در 159 صفحه به چاپ رسیده است.

جلد کتاب ترکیب عکس و نقاشی آبرنگ است . کوه دماوند ، شاخه درخت سیب به شکل کلوزآپ و در بک گراند جلد همان باغ سیب است گو اینکه با تصویر باغی در کوهپایه دماوند روبرو هستیم. این طراحی متناسب با محتوای کتاب و داستان ها ، ذهن خواننده را آماده می کند که فضای گذار داستان ها در کلان شهری چون تهران نمی گذرد و این یعنی ما با زادبومی به غیر از پایتخت روبرویم
از جانب دیگر، نویسنده با تسلط بر زبان و لهجه ، فرهنگ و ارزش های اجتماعی ، اقلیم، آب و هوا و شرایط و حس و حالی که هر لحظه هوای شمال به حال انسان هبه می کند داستان هایی باور پذیر را روایت کرده است . ما در مجموعه داستان حوّای سرگردان این شانس و فرصت را داریم که از داستان های تهران زده دور شویم و از مه و صدای دارکوب و خروش رود و غار و خیلی عناصر طبیعی دیگر بخوانیم و تجسمشان کنیم.
زمینه ی داستان های این مجموعه صد سال اخیر و دوره ی معاصر ما را در برمی گیرد. پنج داستان از این مجموعه با زاویه ی دید «اول شخص» بوده و بقیه داستان ها با زاویه دید های متنوعی نوشته شده است.

محمدقائم خانی متولد سال 1364 در شهر آمل است. او فارغ التحصیل کارشناسی رشته مکانیک از دانشگاه شریف بوده و به جز این مجموعه داستان، کتاب «رمان و معنویت» شامل مجموعه مقالاتی درباره هجده رمان مهم دنیا را گردآوری کرده است.
شروع فعالیت ادبی وی از سال 1387 با انتشار دو مجموعه داستان بلند در دانشگاه شریف آغاز شده است. خانی یک رمان و دو کتاب پژوهشی نیز در دست چاپ دارد.

قسمتی از این مجموعه داستان را با هم می خوانیم:

می توانم فریاد بزنم چون هیچ کس در باغ نیست تا صدایم را بشنود. می توانم پشت کنم به جیوه و دست کنم در شلوار لی، از جزیره بزنم بیرون. می توانم دستش را بگیرم و بفشارم و طوری بگویم «چرا؟» که خدا هم بشنود و ...
نه، نمی توانم دستش را بگیرم. نمی توانم نگاهش کنم. موهایش دیگر مثل فوجی هایی نیست که پشت برگ های سبز تیره پنهان می شوند. مثل خنجر زنگ زده ای شده که بین روسری چین خورده و صورت سیب گلاب رنگش مانده باشد. که آماده است بزند به قلبم ...

شما می توانید این مجموعه داستان را از ویترین آنلاین نبض هنر تهیه نمایید.
خرید کتاب حوای سرگردان
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین