«ماندن در وضعیت آخر» اثر تامس هریس
«ماندن در وضعیت آخر» اثر تامس هریس
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۱

علاقمندان به حوزه روانشناسی معمولا با دکتر هریس آشنا هستند. روان‌پزشکی که تجربیات طبابت خود را به زبانی کاملا ساده برای استفاده عموم به رشته تحریر درمی‌آورد و در اختیار علاقمندان به خودشناسی به خودسازی قرار می‌دهد. کتاب‌ «ماندن در وضعیت آخر» که در ادامه کتاب «وضعیت آخر» نوشته شده است، آخر حاصل تمام پژوهش‌های او طی سی‌سال طبابت است. او در این کتاب به افراد یاد می‌دهد که با استفاده از ابزار«تحلیل رفتار متقابل» با احساسات منفی خود مبارزه کرده و حس خوب بیافرینند. بخشی از این کتاب را باهم می‌خوانیم: 
«روزی از خواب بیدار می‌شویم و احساس می‌کنیم که عرش را سیر می‌کنیم. ولی گاهی فقط در عرض یک ثانیه، یک اخم، یک بی‌احترامی، یا یادآوری یک شکست، می‌تواند همه چیز را خراب کند. و این احساس گاهی همه‌ی روز طول می‌کشد. ممکن است ده‌ها کتاب درباره‌ی رفتار و انگیزش و تسکین‎های روحی خوانده باشیم. ممکن است درون‌نگری و آینده‌نگری و گذشته‌نگری داشته باشیم، ولی همین که یک نفر پا روی دممان می‌گذارد،‌ یا مصیبت آغاز می‌شود، همه‌ی این‌ها می‌تواند از ذهنمان خارج شود و به جایش احساس‌های بد تا مغز استخوان‌مان نفوذ کند و همه‌ی نداهای عقل را که می‌توانست به ما اطمینان و امید بدهد که زندگی می‌تواند دوباره خوب شود،‌ از وجودمان بیرون براند. بیشتر ما عوارض این حالت را می‌شناسیم: بی‌حوصلگی، افسردگی، بی‌تفاوتی، بی‌خوابی،‌ آه کشیدن،‌ کار زیاد و عدم رغبت به انجام آن،‌ بی‌برنامگی، غم،‌ عدم اشتیاق، تنهایی. و خلاصه: خالی بودن.
اما خوبی کار در این است که اگرچه نمی‌توانیم جلوی احساس‌های بد را بگیریم، می‌توانیم از ماندنشان جلوگیری کنیم.»
کتاب «ماندن در وضعیت آخر» را که از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی است، اسماعیل فصیح ترجمه و نشر نو آن را چاپ و منتشر کرده است. این کتاب را می‎توانید از ویترین آنلاین نبض هنر تهیه کنید. 
این کتاب آموزه‌های مهمی دارد که می‌تواند انسان را در مسیر مسئولیت پذیری و ایجاد تغییرات کمک کند. آنگاه افراد می‎توانند به برطرف مشکلات، ریشه‌کن کردن دلایل نگرانی، وحشت، افسردگی، پشیمانی و سردرگمی‌ها بپردازند. 
هزاران‌نفر از خوانندگان کتاب «وضعیت آخر» پس از مطالعه‌ی آن نامه‌هایی برای دکتر هریس نوشتند و خواستار اطلاعات و توضیحات بیشتر شدند. «ماندن در وضعیت آخر» پاسخی است به آن نامه‌ها. 
اما «تحلیل رفتار متقابل» چیست؟ شخصیت‌ شما به سه قسمت «والد»، «بالغ»، «کودک» تقسیم می‌شود. هر رفتاری که از هر شخص سر می‌زند،‌ از یکی از این بخش‌ها سر زده است و دانستن این که کدام بخش از شخصیت در هر رفتار اثرگذار بوده، بسیار روشنی‌بخش و مفید است. مثلا شما چیزی به دوستتان می‌گویید و در مقابل دوستتان چیزی به شما می‌گوید. «تحلیل رفتار متقابل» فهم این واقعیت است که کدام یک از سه قسمت شخصیت شما این تبادل رفتار را شروع می‌کند و کدام یک از سه قسمت شخصیت دوستتان پاسخ می‌دهد. 
این کتاب برای کسانی که می‌خواهند درکی از رفتار خود به دست آورند مفید است و نشان می‌دهد که چگونه همه می‌توانند تغییر کنند و بهتر شوند.
لینک خرید کتاب: ماندن در وضعیت آخر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین