لی ماروین (Lee Marvin)
لی ماروین (Lee Marvin)
منتشر شده در ۱۳۹۸/۱۲/۳

به مناسبت زادروز لی ماروین، ابرستاره قدرتمند هالیوود و یکی از بزرگترین بازیگران هنر مینی‌مالیسم آمریکا

لی ماروین در نیویورک به دنیا آمد و ۶۳ سال زندگی کرد. او بازیگری را در ۲۶ سالگی و با نقش‌آفرینی در سه مجموعه تلویزیونی آغاز کرد. بازی‌های شرورانه و خشن او بسیار چشمگیر بودند و راه پیشرفتش را در سینما هموار ساختند؛ طوری که در زمان اندکی به یکی از بهترین بازیگران سینمای کلاسیک بدل شد که او را به عنوان مرد مصمم و خشن سینما می‌شناختند.

او در عمده بازی‌های خود نقش مرد سرسخت کله شق شکست ناپذیری را بازی می کند که به چهره‌ی سخت و فیزیک بدنش نیز می‌آید. گرچه بهترین بازی او ایفای نقش در فیلم «درست به هدف» است اما او در سال ۱۹۶۵برای ایفای نقش یک کابوی الکلی بداخلاق در فیلم «کت بالو» اسکار بهترین بازیگری را دریافت می‌کند. او برای ایفای همین نقش جوایز متعددی از جشنواره برلین، جایزه گلدن گلوب، بفتا و... دریافت می‌کند. 

در یک نگاه کلی لی ماروین بازیگری است که کمتر در میان بازیگران سینمای کلاسیک دیده شد اما بازی هنرمندانه‌تری نسبت به برخی مشاهیر این سینما دارد. نام برخی از فیلم‌های این بازیگر که به فارسی دوبله شده‌اند به شرح زیر است:

منطقه رینتری، قاتلین، حرفه‌ای‌ها ، درست به هدف ، پاکت پول، روز بد در صخره سیاه،وحشی، جهنم سرخ، یک مرد یک ترن، لبرتی والانس، کت بالو، دلیجان خوشبختی، دوازده مرد خبیث، فریاد شیطان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین