عرض تسلیت به دوستداران موسیقی برای درگذشت استاد عبدالوهاب شهیدی
عرض تسلیت به دوستداران موسیقی برای درگذشت استاد عبدالوهاب شهیدی
منتشر شده در ۱۴۰۰/۲/۲۱

استاد عبدالوهاب شهیدی، نوازنده بی‌نظیر و صاحب‌سبک عود، خواننده، ردیفدان و بازیگر از برجسته‌ترین استادان موسیقیصد سال اخیر موسیقی بودند که 20 اردیبهشت ماه در سن نود و نه سالگی در تهران چشم از جهان فروبستند و در دل هنردوستان تا ابد جاودانه شدند. 

استاد شهیدی را به جرات می‌توان بهترین عودنواز تاریخ ایران دانست که علاوه بر قدرت نوازندگی و تکنیک منحصر به فرد، عود را به صورت صد در صد ایرانی می‌نواختند و اصالتی در نوای ساز ایشان بود که حتی با شنیدن چند نت قابل تشخیص است. 

در زمینه خوانندگی، دانش بالای ایشان از ردیف موسیقی ایران و خصوصا مکتب موسیقی اصفهان و مکتب موسیقی تهران فوق‌العاده بود و علاوه بر خواندن ده‌ها ترانه جدید، بازخوانی ده‌ها ترانه قدیمی از شاهکارهای موسیقی کلاسیک و همچنین فولکوریک ایران  را در کارنامه هنری دارند. 

بی‌شک درگذشت اایشان ضایعه بزرگی برای موسیقی ایران است و جای خالی این هنرمند در کشور ما پر نخواهد شد. نبض هنر این ضایعه را به دوستداران موسیقی تسلیت عرض می‌نماید.

مراسم خاکسپاری استاد شهیدی روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه ساعت 10 بامداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین