شب مه لقا ملاح
شب مه لقا ملاح
منتشر شده در ۱۳۹۶/۶/۱۷
به منظور بزرگداشت از یک عمر پربار و خدمت و ایجاد انگیزه به حفظ محیط زیست سرزمین ما ایران در بیش از هشت دهه از زندگی خانم ملاح شبی به افتخار او با همکاری مجله بخارا و چند موسسه و مجله صنوبر در ساعت پنج بعداز ظهر چهارشنبه بیست و دوم شهریور در کانون زبان فارسی برگزار می شود. در این مراسم نوش افرین انصاری، دکتر شیوا دولت ابادی، رخشان بنی اعتماد، اسماعیل کهرم و مجتبی میر طهماسب سخنرانی خواهند کرد و همچنین فیلم مستند " همه درختان من " به کارگردانی رخشان بنی اعتماد به نمایش در می اید.
مه لقا ملاح فعال محيط زيست ، در سال ١٢٩٦ متولد شد وی فرزند خديجه افضل وزيری و نوه بی بی خانم استرآبادي است، و پس از تحصيل در فلسفه علوم تربیتی و جامعه شناسي ازدانشگاه تهران مدرك فوق ليسانس جامعه شناسي گرفت و برای تحصيل به پاريس رفت و از دانشگاه سورين مدرك دكتراي جامعه شناسي گرفت و به ايران بازگشت . و پس از مدتی
در كتابخانه دانشگاه تهران مشغول كار شد و در سال ١٣٤٧ به رياست كتابخانه مؤسسه تحقيقات روان شناسي برگزيده شد. خانم ملاح پس از بازنشستگی وقت خود را در راه مبارزه با آلودگی محيط زيست گذاشت و در سال ١٣٧٢ با همراهي همسرش و چندين استاد دانشگاهي علاقمند به محيط زيست سازمان غيردولتی زيست محيطی بنام (جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست) بنيان گذاشت و از وی به عنوان مادر محيط زيست ياد ميشود و اکنون در سن ١٠٠ سالگی ساكن تهران هستند.
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین