شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین برندگان خود را شناخت
شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین برندگان خود را شناخت
منتشر شده در ۱۳۹۷/۴/۱۶
جایزه قلم زرین، باسابقه ترین جایزه غیر دولتی کشورمان است که به همت انجم قلم ایران هر ساله برگزار می شود. این جایزه، آثار منتشره در هر سال را بررسی و آثار شاخص و متعهد و ارزشمند را شناسایی و به جامعه ادبی معرفی می کند.

در سال 1397 که شانزدهمین دوره این جایزه ادبی ملی برگزار می شود که در این جشنواره ضمن بهره گیری از داورانی مجرب و متعهد ، کلیه کتاب های منتشره در سال ۱۳۹۶ در پنج رشته «پژوهش و نقد ادبی، داستان بزرگسال ، داستان کودک و نوجوان ، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان» را از دو منظر تکنیک و محتوا، دقیق و موشکافانه و به دور از منافع شخصی و حب و بغض های مغرضانه یا رفاقتمدارانه ، نقد و بررسی کرد.
دبیر خانه این جشنواره در شانزدهمین دور خود به دبیری خانم وجیهه سامانی، تعداد ۳۰۵۷ اثر در بخش «شعر بزرگسال» به داوری «دکتر محمدمهدی سیار ، مصطفی محدثی خراسانی و میلاد عرفان پور»، در بخش «شعر کودک و نوجوان» تعداد ۸۰۰ اثر به داوری «آقای سیداحمد میرزاده، خانم ها مهری ماهوتی و مریم اسلامی»، در بخش «داستان کودک و نوجوان» تعداد ۲۷۰۰ اثر به داوری «آقایان: هادی خورشاهیان، علی اکبر والایی و یوسف قوجق»، در بخش «داستان بزرگسال» تعداد ۳۶۰۰ اثر به داوری «آقای کامران پارسی نژاد و خانم ها راضیه تجار و سهیلاعبدالحسینی»، و در بخش «نقد و پژوهش های ادبی» تعداد ۳۰۰ اثر به داوری «احسان عباسلو، دکتر محسن پرویز و خانم دکتر محمدزاده» را مورد نقد و بررسی قرار داد. بعد از داوری، تنها چند روز مانده به مراسم اختتامیه، نامزدهای هر بخش مشخص شدند و امروز پنجشنبه؛ 14 تیر ماه مصادف با روز قلم، مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین، در سالن اجتماعات انجمن قلم، با حضور مسئولین کشوری از جمله رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر غلامعلی حدادعادل، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور علیرضا مختارپور، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، میثم نیلی ، رییس انجمن قلم ایران، محمدرضا سرشار و دبیر این جایزه ادبی، خانم وجیهه سامانی برگزار شد.

در این مراسم به خاطر فعالیت های ادبی و چاپ بیش از 35 اثر داستانی در حوزه داستان انقلاب اسلامی، از خانم «راضیه تجار» تقدیر بعمل آمد.

برگزدیگان و عناوین شایسته تقدیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین بدین شرح است:

- آثار تقدیری در بخش نقد و پژوهش ادبی

«پژوهشی در ادبیات و اندیشه علمی تخیلی» اثر محمد قصاع - نشر باژ
«درس گفتارهای نقد ادبی» اثر احمد خاتمی - نشر پایا

- اثر برگزیده در بخش شعر کودک

مجموعه شعر «آبان در ترافیک» سروده داود لطف الله - انتشارات سوره مهر

- اثر برگزیده در بخش شعر بزرگسال

مجموعه شعر «سیاه مست، سایه تاک» اثر مرتضی امیری اسفندقه - انتشارات شهرستان ادب

- آثار تقدیری در بخش داستان کودک و نوجوان

«روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» نوشته ابراهیم حسن بیگی - انتشارات سوره مهر
«باغ خرمالو» اثر هادی حکیمیان - انتشارات شهرستان ادب

- اثر برگزیده در بخش داستان بزرگسال

«گیلداد» اثر حسن قلی‌پور - انتشارات سوره مهر

همچنین در کنار برگزیدگان این جایزه ادبی، از علی محمد مودب مدیر انتشارات شهرستان ادب، عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر، محمد جمالی مدیر انتشارات باژ و محمدصادق خاتمی مدیر انتشارات پایا به خاطر چاپ کتاب های ارزشمند در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی تقدیر شد.
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین