«زندگی پنهان ذهن» اثر ماریانو سیگمان
«زندگی پنهان ذهن» اثر ماریانو سیگمان
منتشر شده در ۱۳۹۹/۹/۲۷

«ماریانو سیگمان» در سال 1972 در آرژانتین متولد شده و در رشته علوم اعصاب تحصیل کرده است. تمرکز اصلی او بر روی توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلف مغز است؛ درواقع آنچه که در تصمیم‌گیری‌ها، پیشرفت و کسب آگاهی از طریق مغز پردازش می‌شود، مبحث اصلی بیشتر نوشته‌ها و پژوهش‌های ماریانو سیگمان است.
کتابی که از او در ایران ترجمه و منتشر شده، «زندگی پنهان ذهن» نام دارد که حاصل سال‌های متمادی پژوهش او در حیطه کارکرد مغز است. این کتاب به همت «ماندانا فرهادیان» ترجمه شده و در سال 1398 توسط نشر نو در اختیار علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.
هدف از نگارش این کتاب این است که به درک عمیق‌تری از خودمان دست یابیم و درکی عمیق‌تر و آگاهانه‌تر پیدا کنیم نسبت به این که وجوه نهان شخصیت ما چگونه شکل می‌گیرد. در طول زندگی‌مان، از کودکی تا بزرگسالی چگونه به ایده‌ها می‌رسیم، چگونه تصور می‌کنیم و چگونه رویا می‌بینیم و حتی مغزمان چگونه دچار دگرگونی و تغییر در طول زندگیمان می‌شود...
این کتاب سفری در دریای بی‌کران مغز است که مغز را با دیدگاهی متفاوت به ما نشان می‌دهد و خاهیم دید که انسان‌ها با حرفه‌ها و علایق مختلف چگونه در این دریا سفر کرده‌اند. فیزیک‌دان، زیست‌شناس، موسیقی‌دان، معمار، سیاستمدار، نویسنده و.. هریک سفری در این دریای بی‌پایان داشته‌اند و آنچه از آن استخراج کرده‌اند، ایده‌ها و تصمیمات و همچنین نظریه‌های مهم آن‌ها را در زندگی‌شان رقم زده است و در این کتاب ما با چگونگی این روند آشنا خواهیم شد.
این کتاب در شش فصل با عناوین «منشاء تفکر»، «مرزهای نامشخص هویت»، «ماشینی که واقعیت را می‌سازد»، «سفرهای آگاهی (یا به اشتباه انداختن آگاهی)»، «مغز دائما در حال دگرگونی است» و «مغزهای تربیت شده» به نگارش در آمده و در قالب 327 صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مطالعه‌ی این کتاب، علاقه‌مندی به ژانر خاصی را نمی‌طلبد؛ چرا که موضوع و محتوای آن با هر انسانی و با هر نگرشی در ارتباط است. بنابراین مطالعه و بهره‌مندی از این اثر را به همه‌ی اهالی فرهنگ و دوستداران مطالعه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از مقدمه این کتاب را با هم مرور می‌کنیم:

«زندگی پنهان ذهن خلاصه‌ای است از علم اعصاب از چشم‌انداز تجربه خود من؛ من علم اعصاب را شیوه‌ای می‌دانم که به ما در ارتباط با یکدیگر کمک می‌کند. علم اعصاب، از این چشم‌انداز، ابزار دیگری است برای کاوش دور و دراز بشریت در بیان - گاه بدوی سایه‌ها، رنگ‌ها، و تفاوت‌های ظریف آنچه احساس و آنچه فکر می‌کنیم، تا برای دیگران، و صد البته برای خودمان، فهمیدنی باشیم...»

لینک خرید کتاب: زندگی پنهان ذهن

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین