«ریگ روان» دومین اثر استیو تولتز
«ریگ روان» دومین اثر استیو تولتز
منتشر شده در ۱۳۹۹/۵/۲۰

«ریگ روان» دومین اثر از نویسنده کتاب بسیار موفق «جز از کل» است که پس از انتشار توانست رضایت خوانندگان و منتقدان بسیاری را جلب کند و جایزه معتبر بوکر را به خود اختصاص دهد.
دومین اثر او با نام ریگ روان، همچنان اثری طنز است که شباهت زیادی با اثر قبلی دارد؛ اما آنچه این اثر را با جز از کل متمایز میکند، ترس قهرمان اصلی داستان است. در داستان جز از کل، قهرمان اصلی داستان از مرگ می‌ترسید و از آن گریزان بود. اما این بار قهرمان اصلی داستان از «زندگی» می‌ترسد. او از زندگی در این دنیا هراس دارد و بارها و بارها خودکشی‌های ناموفق داشته و نتوانسته به خواسته خود برسد. او خود را یک «بدبخت» جاویدان تصور کرده و  می‌گوید: «شاید دلیل نمردنم این باشه که قبلا مرده‌ام.»
رمان با زبان طنز منحصر به فردی مخاطب را مجذوب خود می‌کند. کششی که به موازات علاقه مخاطب برای ادامه دادن و رها نکردن این کتاب، او را به همذات پنداری و فکر عمیق وامی‌دارد.
گفتنی است این اثر توسط نشر معتبر «چشمه» و با ترجمه زیبای «پیمان خاکسار» به چاپ رسیده و تاکنون بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفته است. 
اگر به کتاب‌های خاص و جذاب علاقه‌مند هستید این اثر را از دست ندهید. برای تهیه آن میتوانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه نمایید.

با هم بخشی از اثر را می‌خوانیم:
من بارها زنبور قورت داده‌م و سالی حداقل دو بار یه پرنده می خوره به سرم. همیشه وقتی دارم سر یکی داد می‌زنم می‌خورم زمین. وقتی پیانو می‌زنم محاله درش رو انگشت‌هام بسته نشه. امکان نداره شب بخوام از رو ریل قطار رد بشم و یهو یه قطار بوق‌زنان نیاد طرفم، محاله موقع رد شدن از وسط محوطه‌ی چمن فواره‌ها کار نیفتن. هر نردبانی ازش رفتم بالا یه پله‌ش زیر پام شکسته. محال ممکنه روز تولدم مریض نشم. هر بار سفر می‌کنم یه روز بعد از جشن می‌رسم به شهر. آخه آدم ممکنه به چندتا زن چاق بگه باردار شدنت مبارک؟

لینک خرید کتاب: ریگ روان

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین