«رویای نیمه‌شب» اثر مظفر سالاری
«رویای نیمه‌شب» اثر مظفر سالاری
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۱۸

«مظفر سالاری» نویسنده، محقق و منتقد ایرانی است که شهرت او بر اهالی فرهنگ پوشیده نیست. او در سال 1341 در شهر یزد به دنیا آمد و آثار بسیار زیبایی را در حیطه رمان و داستان خلق کرد. از آثار مشهور او می‌توان به «قصه‌های من و ننه آغا»، «درون‌مایه‌ها و دست‌مایه‌های نمایشی در قرآن» و «قایق راندن به اقیانوس» اشاره کرد.
«رویای نیمه شب» اثر دیگری از این نویسنده است که دارای مضمونی عاشقانه در بستری مذهبی است. شخصیت‌های این داستان با چالش مذهب روبرو هستند؛ آن هم زمانی که به یکدیگر دل می‌بازند و مذهب، شکافی عمیق میان آنها ایجاد می‌کند.
هاشم، جوانی اهل سنت است که دل‌باخته‌ی ریحانه می‌شود. ریحانه شیعه است و مذهب او باعث می‌شود تا هاشم تا مدت‌های طولانی عشق خود را به او ابراز نکند. در این بین دگرگونی‌های اطرافیان این دو جوان و اعتقادات آنها، اتفاقات عمیق و پرکششی را در داستان ایجاد می‌کند...
آنچه در این داستان جلب توجه می‌کند و بر جذابیت آن می‌افزاید، موفقیت نویسنده در ارتباط با مخاطب نسل جوان است؛ و این اتفاق زمانی رقم خورده که ارتباط با نسل امروز در زمینه مذهب و دین، کار چندان آسانی است. با توجه به آنکه این کتاب بیش از 10 بار تجدید چاپ شده، موید ارتباط درست آن با مخاطب و موفقیت آن در این حیطه است.
اگر علاقه‌مند به تجربه رمان عاشقانه و متفاوتی هستید، این کتاب را از دست ندهید.
گفتنی است این اثر به همت نشر کتابستان به چاپ رسیده و هم اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بریده‌ای از این داستان را با هم می‌خوانیم:
«پسری سیاه پوست روبرویم ایستاده بود. صندوقچه چوبی در دست داشت با صدای نازک فریادی کشید و به عقب جست. امینه پشت سرش بود او هم برای چند لحظه وحشت کرد. خجالت زده در را باز کردم. با دستپاچگی غلاف را بیرون کشیدم. خنجر را در آن فرو بردم و روی دیوار سر کردم.
-مرا ببخشید! حوصله ام سر رفته بود برای همین ...
امینه گفت: شما هرگز نباید از یک خدمتکار یا یک برده سیاه معذرت‌خواهی کنید.
پسر سیاه پوست که دستاری از حریر ارغوانی به سر پیچیده بود، تعظیم کرد و سرش را پایین انداخت.
-«جوهر» کرولال است و در کارها به شما کمک خواهد کرد.
گفتم: یک برده کرولال به چه درد من می‌خورد! این اتاق برای کاری که باید انجام دهد خیلی مجلل وبزرگ است وسایل لازم کجاست؟ هیچ چیز اینجا نیست. شاید محل کار من جای دیگری است...»

لینک خرید کتاب: رویای نیمه‌شب

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین