رمان «یک لحظه» اثر سوزان ردفرن
رمان «یک لحظه» اثر سوزان ردفرن
منتشر شده در ۱۴۰۲/۵/۲۲

مرگ، حقیقت اندوهناک زندگی و تنها نقطه‌ی تسلیم انسان‌هاست. مرگ عزیزان علاوه بر اندوه، تغییرات بسیاری نیز در فکر و شیوه‌ی رفتار بازماندگان می‌گذارد، به خصوص اگر این مرگ حاصل یک اتفاق ناگهانی برای یک دختر نوجوان باشد. 

رمان «یک لحظه» از سوزان ردفرن، نویسنده‌ی محبوب آمریکایی، شرح وضعیت خانواده‌ایست که با چنین حادثه‌ای روبرو شده‌اند. فین میلر شانزده‌ساله در یک تصادف سخت آسیب می‌بیند و زندگی‌اش به پایان می‌رسد اما از آنجا که هنوز آمادگی دل کندن از این دنیا را ندارد، بین دو جهان معلق می‌ماند و با درماندگی تمام شاهد روزهای سخت زندگی خانواده‌اش است.

بازماندگان تلاش می‌کنند زندگی خود را دوباره از سر بگیرند اما درگیر غم و پریشانی می‌شوند. دوستش سعی می‌کند حقیقت را پیدا کند، پدرش در پی انتقام گرفتن است، خواهرش تحمل این غم را ندارد و به فکر خودکشی است و مادرش سعی می‌کند همه را نجات دهد. فین شاهد تمام این اتفاقات است اما نمی‌تواند خانواده‌اش را ترک کند. 

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد رمان «یک لحظه» در مقایسه با سایر رمان‌هایی که به موضوع مرگ می‌پردازند این است که این رمان تنها روایتگر اندوه بازماندگان حادثه نیست، بلکه به شکلی همدلانه و از دیدگاه فردی که زندگی‌اش به پایان رسیده روایت می‌شود و از اندوه و دغدغه‌های او می‌گوید. این ویژگی خاص باعث می‌شود که این رمان برای افرادی که به تازگی عزیزی را از دست داده‌اند، رمانی تسلی‌بخش باشد که پذیرش این اندوه را ساده‌تر کند. 

«یک لحظه» اثری قدرتمند و تاثیرگذار و کاوشی متفکرانه درباره زندگی و مرگ است. برخی از خوانندگان عقیده دارند که با خواندن این کتاب بابت تک تک نفس‌هایتان خدا را شکر می‌کنید. این داستان تکان‌دهنده، با شخصیت‌هایی که بسیار واقعی ساخته و پرداخته شده‌اند، شما را مسحور می‌کند تا بتوانید زخم روانی عمیق ناشی از فقدان را واکاوی کنید و بدانید چطور در سخت‌ترین شرایط می‌توان به پذیرش، بخشش و امید دست یافت.

رمان «یک لحظه» را محدثه احمدی ترجمه و نشر آموت آن را چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر شگفت‌انگیز یا هدیه دادن آن به دوستانتان می‌توانبد به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.

لینک خرید کتاب: یک لحظه

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین