دورنما از نمای نزدیک
دورنما از نمای نزدیک
منتشر شده در ۱۳۹۶/۷/۱۲
آیین گشایش نمایشگاه انجمن هنرمندان نقاش ایران با ارائه آثاری از هنرمندان نام آشنا و معاصر ایران با نام «دورنما از نمای نزدیک» جمعه 14 مهر ساعت 17 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در نمایشگاه «دورنما از نمای نزدیک» ۱۷۰ اثر از ۷۶ هنرمند نامی در ۷۰ سال اخیر برای بازدید به نمایش در می آید.
این آثار با تکنیک ها و رسانه های گوناگون همچون طراحی روی کاغذ، تکنیک‎های مرسوم نقاشی روی بوم تا عکاسی و ویدئو و ... خلق شده‎اند.
قدیمی‎ترین اثر این نمایشگاه از علی‎اصغر پتگر به سال۱۳۲۵ می‎باشد
انجمن هنرمندان نقاش ایران نهادی مستقل و با نزدیک بیست سال سابقه فعالیت است. از جمله فعالیت‎های این نهاد برگزاری چندین نمایشگاه در سال است که با اهداف پژوهشی و یا معرفی اعضای انجمن٬ انجام می‎پذیرند.
در جدیدترین پروژه این انجمن سعی شده تا با نمایش آثاری از چند نسل، سیر تحول منظره نگاری در ایران برابر مخاطبان قرار گیرد و امکان بررسی تطبیقی آن فراهم آید.
در این نمایشگاه قرار است از آثار هنرمندان پیشامدرن همچون علی محمد حیدریان٬ علی اصغر پتگر و علی اکبر صنعتی٬ سپس نمونه هایی از اولین نسل مدرنیست ها تا دوره ی اوج مدرنیسم از محسن وزیری مقدم٬ محمود جوادی پور و احمد اسفندیاری تا بهجت صدر، سهراب سپهری، منوچهر یکتایی، مارکو گریگوریان٬ ابوالقاسم سعیدی و کورش شیشه گران و ... در معرض دید عموم قرار گیرد
همچنین مهمترین بخش نمایشگاه آثار آخرین نسل هنرمندان است که تغییر نگاه هنرمندان معاصر به موضوعی واحد را عیان می‎کند و درک آن را برای مخاطب میسر می سازد.
گفتنی است علاقمندان جهت بازدید از آثار نمایشگاه نقاشی «دورنما از نمای نزدیک» می‎توانند از 14 مهر تا 6 آبان ماه در روزهای عادی از ساعت 10 الی 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 20 به گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین